מועד ההשקה המקורי שתוכנן לפתיחת המטרו, הרכבת המהירה שתנוע מתחת לרגלינו בחולון ותיקח אותנו לכל מרחבי גוש דן בזמן קצר ובלי פקקים, נדחה שוב ושוב. המועד החדש שנקבע כעת הוא רחוק במיוחד.
3 צפייה בגלריה
רכבת תת‑קרקעית. מוטלת בספק  המחשה: שאטרסטוקה
רכבת תת‑קרקעית. מוטלת בספק  המחשה: שאטרסטוקה
רכבת תת‑קרקעית, ההשקה שוב נדחתה
(המחשה: שאטרסטוק)

ככל שמתקרב מועד ההשקה המתוכנן של המטרו בישראל, שנת 2030, כך מתווספים הדיווחים על עיכוב לא מפתיע בפרויקט הלאומי החשוב כל כך. רק לאחרונה דיווחנו ב"מיינט חולון," כי בשל עיכוב חוק המטרו, הרכבת לא תפעל לפני 2034. כעת מתברר כי העיכוב יהיה משמעותי והיעד המעודכן הוא 2040, ואף יותר מכך.
בהרצאה שנשא השבוע בפני סטודנטים בטכניון, אמר מנכ"ל נת"ע - חיים גליק, ש"השלב הראשון של המטרו יתחיל לפעול שש שנים מאוחר יותר מהתחזית המעודכנת הקודמת". כלומר, עיכוב של עשור ביחס למועד המתוכנן המקורי.

3 צפייה בגלריה
מפת המטרו העתידי
מפת המטרו העתידי
מפת המטרו העתידי
(צילום מסך: משרד התחבורה)

על פי המועד המעודכן, בשנת 2040 תחל ההפעלה של המטרו בין גלילות דרום, חולון, בת ים, תחנת הראשונים בראשון לציון, נמל התעופה בן גוריון וקריית אונו.

קראו גם:

אם זה לא מספיק, מנכ"ל נת"ע עדכן, כי השלב השני יושק בעיכוב אופנתי של לא פחות מ-13 שנים, בשנת 2050 – אז יופעל קו M1 של המטרו במלואו, עד לרחובות, רמלה ולוד בדרום גוש דן ועד להרצליה, רעננה והוד השרון, לרבות קישור ישיר בין בקעת אונו לרמת החייל, רמת השרון וגלילות.

3 צפייה בגלריה
(לא ממש) בקרוב אצלנו. מטרו
(לא ממש) בקרוב אצלנו. מטרו
(לא ממש) בקרוב אצלנו. מטרו
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

עוד הוסיף גליק, כי גם הקו הסגול של הרכבת הקלה (מיהוד למרכז תל אביב) יתעכב עד לשנת 2028, והקו הירוק (מראשון לציון דרך חולון ובת ים לתל אביב) יגיע רק בשנת 2029.
מנת"ע נמסר בתגובה: "בימים האחרונים נכנסו לעבודה שלוש הקבוצות הבין לאומיות שאמורות לנהל את הקמת הקווים ונעשית בחינה מדוקדקת של הביצוע ואומדן לוחות הזמנים. עד כה אושרו תכנוני התוואי וסטטוטוריקה, וכעת עוברים לשלב התכנון המפורט והביצוע, בסופם יקבעו לוחות זמנים מדויקים יותר מהאומדן הראשוני".