כאשר אנה פיאסצקי מחולון גילתה מה חסר בגן שאליו שיבצו את בתה הקטנה היא נחרדה: "אם תהיה אזעקה אפשר רק להתפלל לטוב".
2 צפייה בגלריה
גן רמון בחולון. אין ממ"ד
גן רמון בחולון. אין ממ"ד
גן רמון בחולון. אין ממ"ד
(צילום: אנה פיאסצקי)

בתה של פיאסצקי זקוקה לגן תקשורת ייעודי במסגרת החינוך המיוחד. "הייתה רשימת המתנה של שנה. בחודש ינואר נפתח הרישום, ולמעשה רק ביום חמישי, 29 באוגוסט – יומיים לפני פתיחת הגן, הגיעו כל ההורים לפגוש את הגננות ולראות לראשונה את הגן, ואז חשכו עיניי", מספרת האם.

קראו גם:

לדבריה, הרכב הגן מושלם: יש שתי סייעות וגננת, קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, אבל הבעיה הגדולה עבור כל תשעת הילדים הרשומים לגן, כמו גם לצוות התומך היא שאין ממ"ד. "שנה שלמה חיכיתי לראות לאיזה גן השתבצנו, ואז הגיע היום שבאנו לראות את הגן והזדעזענו. אין מקלט, אין ממ"ד ואין לאן לברוח בשעת אזעקה".
האם מספרת שבביקור בגן ראתה שלט מנייר שמודבק על אחת הדלתות, ועליו כתוב מרחב מוגן.
אז מה הבעיה?
"זה למעשה הקיר של המחסן! אין שם כלום. הילדים צריכים להיצמד לקיר בתוך המחסן ולקוות לטוב. לילדים ולצוות פה אין לאן לברוח במקרה שיש אזעקה. גם המרכז הקהילתי הקרוב ביותר רחוק מדי כדי להגיע אליו בשתי דקות. באמת מצפים שישימו תשעה ילדים שנמצאים על הרצף צמודים לקיר, וכולם צריכים לקוות שלא ייפול טיל או כטב"ם על הגג?"

2 צפייה בגלריה
"המרחב המוגן" בגן
"המרחב המוגן" בגן
"המרחב המוגן" בגן
(צילום: באדיבות ההורים)

מירינה חיים, אם לילד הרשום לגן רמון, מוסיפה ואומרת: "זה לא בסדר שאין לנו בגן ממ"ד, בימים כאלה, ילדים עם צרכים מיוחדים חייבים ממ"ד. אנחנו נמצאים במצב מלחמה ואנחנו מאוד דואגים לילדים שלנו". גבריאל אבייב, אב נוסף לילד בגן אומר: "אנחנו חיים במדינה שכל הזמן מנסה להגן ולמגן על עצמה. מכל המקומות – גני הילדים היו צריכים להיות במקום הראשון, ומזמן היה צריך לעשות את זה".
ניסיתם לפנות לעירייה?
פיאסצקי: "ניסינו לפנות לעירייה ולראש העיר בנושא, וכמובן אין תשובה. בינתיים אני כל הזמן יושבת בבית ומתפללת שלא יקרה דבר ולא ינחת טיל על הגג. מישהו אמר לי שלהקים ממ"ד בגן עולה רק 100,000 שקל, מה שנקרא – יותר זול מעטיפות של ארטיקים. זה צריך להיות עדיפות עליונה של העירייה. שבוע מאז שהתחיל הגן, אני רק יושבת ומתפללת שלא תהיה אזעקה, ורק ממהרת לאסוף את הילדה ולראות שהכל בסדר איתה בשעה 16:45 עם סיום הגן".
מעיריית חולון לא נמסרה תגובה.