סיבוך בלתי צפוי בתוכנית תמ"א שאמורה לצאת לדרך ברחוב רחבעם זאבי בשכונת גרין בחולון. האם החברה שאמורה לבצע את הפרויקט תפורק כפי שדורשים שלושה שחקני כדורסל ידועים בדימוס?
2 צפייה בגלריה
מוסיפים חדרי ביטחון וכמה דירות על הגג. פרויקט תמ"א 38
מוסיפים חדרי ביטחון וכמה דירות על הגג. פרויקט תמ"א 38
פרויקט תמ"א 38 בסכנה?
(צילום ארכיון להמחשה בלבד: איתן אילן)

שחקני הכדורסל בדימוס, יניב גרין, יותם הלפרין ומאיר טפירו, מהכוכבים המובילים בענף בשני העשורים האחרונים פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לפרק את חברת "מזרחי רפאל תמ"א 38 חולון". הבקשה הוגשה על ידי חברות ארנו קפיטל מימון ארבע בבוארנו קפיטל שבבעלות השלושה.
לפי הבקשה הרשמית שהוגשה לבית המשפט: במאי 2018 העניקו גרין, הלפרין וטפירו הלוואה לחברת מזרחי 1.5 מיליון שקל כחלק ממימון פרויקט תמ"א 38 ברחוב רחבעם זאבי 27 (שכונת גרין) בחולון.

קראו גם:

תכנית התחדשות עירונית (תמ"א 38/א) של הבניין ברחוב רחבעם זאבי 27 היה צפוי לצאת לדרך כבר בשנת 2017, ולהוסיף לבניין 7 דירות, כך שבסיום העבודות יהיו בו 16 דירות בשש קומות, במקום ארבע היום. הדיירים הנוכחיים לא נצרכו להתפנות בתקופת העבודות, שחושבה כי תתבצע ב-18 חודשים. הדירות החדשות אמורות היו לכלול 4 ו-5 חדרים עם מרפסות שמש.

2 צפייה בגלריה
שופט בית משפט
שופט בית משפט
בית המשפט יכריע
(אילוסטרציה: shutterstock)

לפי חברות ארנו קפיטל מימון, יתרת החוב הנוכחית עומדת על 3.5 מיליון שקל. ישראל שיינפלד, גם הוא כדורסלן עבר ומשמש כבעלים והמנהל של חברת מזרחי, וארנו ציין שהוא ערב להחזר ההלוואה של שלושת השחקנים.
לטענת ארנו וכפי שמצויין בבקשה הרשמית לבית המשפט ומצוטט כאן: "במהלך ניהול הפרויקט נדהמו המבקשות לגלות התנהלות שיטתית חמורה של שיינפלד, אשר הוציא סכומים נכבדים ביותר מחשבון הפרויקט לצרכיו האישיים... וזאת בניגוד מוחלט לזכויות החתימה בחשבון הפרויקט המשותף, תוך שידע היטב כי פעולות חמורות אלו בוצעו על ידו בניגוד מוחלט להוראות המערכת ההסכמית, הוראות החוק והדין...התנהלות זו של החברה ושיינפלד עולה כדי הפרה יסודית ובוטה של הוראות המערכת ההסכמית שנחתמה".
לאחר ששיינפלד סירב, כפי שנטען בבקשה הרשמית לבית המשפט, לתקן את המצב, נפתח לבקשתה של ארנו - הליך חדלות פרעון נגד חברת מזרחי כאשר עורכי הדין מונו לכונסי הנכסים שלה. כעת טוענים גרין, הלפרין וטפירו, כי דו"חות הכונסים מעידים שהחברה היא חדלת פירעון, מאחר שהתחייבויותיה עולות על נכסיה. בנוסף, רוכשי דירות בפרויקט מתכוונים להגיש תביעות בשל האיחור במסירתן, וצפויות ככל הנראה גם תביעות מצד קבלנים, ספקים ואחרים.
כונסי הנכסים אינם יכולים להתמודד עם הבעיות הרבות שמולן ניצבת חברת מזרחי, טוענים השלושה. לפיכך, הם מבקשים לפרק את החברה ולמנות מפרק שלה, על מנת לסיים את הפרויקט ולנהל את יתר ענייניו.
ישראל שיינפלד מסר בתגובה: "עד היום כל הטענות המופרכות הופנו כלפיי – ואני הפרכתי אותן. לא לקחתי שקל אחד לכיס שלי. יש לי חוזים במיליוני שקלים מול אותה חברה. הם פתחו נגדי תהליכים, אבל לבוא לעשות לשון הרע כלפי בני אדם - זה פשוט גועל נפש".