העיר חולון סובלת כבר תקופה ארוכה ממצוקת חנייה, אך תחילת העבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה החמירו את המצב. בעוד שכבישים ועורקים ראשיים מצומצמים לנתיב אחד, חלק גדול מהחניות מתבטל, אלה שנותרות מוסבות לטובת חניות נכים, רכבים שיתופיים או חניות קבועות עבור רכבי העבודה של הרכבת הקלה. מה שלא התבטל הם דוחות החנייה. תושב העיר: "מסתובבים שעה ליד הבית, ובסוף מקבלים דוח על חנייה, שוב ושוב".
3 צפייה בגלריה
דוחות חנייה. שוב ושוב
דוחות חנייה. שוב ושוב
דוחות חנייה. שוב ושוב
(צילום המחשה: קאנבה)
אינה קוסובסקי, מאמנת אישית, המגיעה מדי שבוע לבקר את אמה בחולון, מספרת על המצוקה הקשה ואומרת: "אני מבינה שבונים את הרכבת – אבל לא יתכן שאין פתרון לתושבים".
הפתרון שמצאו התושבים המיואשים הוא לחנות בלילות על המדרכה, ללא חסימת התנועה או באדום לבן. אך מסתבר שהפתרון הזה אינו מקובל בהכרח על העירייה. "כל הרחוב מפורק וחסום, אין איפה לחנות, ועד שמוצאים חנייה נותנים בה דוח", כתבה ברשת החברתית המקומית אחת מתושבות חולון, והוסיפה שזו פעם שנייה שקיבלה דוח של 500 שקלים ברחוב דגניה בעיר.

3 צפייה בגלריה
מעצב השיער אמיר בקשי
מעצב השיער אמיר בקשי
מעצב השיער אמיר בקשי. "הלקוחות לא יכולים להגיע למספרה"
(צילום: פרטי)

מעצב השיער המוכר מרחוב סוקולוב 88, אמיר בקשי, מספר ל"מיינט חולון": "מצוקת חנייה היא לא נורמלית בכל רחוב סוקולוב, במיוחד בין קראוזה לחנקין. גם מעט החניות שהיו במפרצים הפכו לחניות נכים, ואין בכלל חניון באיזור. פתאום העירייה נזכרה לעשות גם רכב שיתופי באזור – וגם זה תופס את מעט החניות שנותרו".
בקשי מוסיף בצער ואומר: "גומרים את העסקים שלנו. הלקוחות שלי לא יכולים להגיע למספרה, העובדים וגם אני כבר לא יכולים לחנות במרחק סביר. המינימום שצריך לבקש זה שיפתחו חניות זמניות. אנחנו רואים שהעבודות על הרכבת מתעכבות, אז אם יש עיכוב – אז לפחות שיאפשרו לחנות שם. בנוסף, אנחנו גרים באתרי בנייה בלי חניה, אז למה העירייה לא עושה הקלה בארנונה?".
יש לציין שלפני מספר חודשים ניסו כמה מתושבי שכונת אגרובנק ליזום עצומה בה ביקשו מהעירייה להתחשב במצוקת החנייה בשכונה ומצד אחד לבטל את הדוחות שניתנו לתושבים באיזור בתקופה האחרונה, ומצד שני לאפשר חניה גם על מדרכות, אדום-לבן ובמקומות נוספים אשר לא מסכנים את רווחת הציבור. 365 תושבים אמנם חתמו על העצומה, אך נראה שהנושא לא התקדם מעבר לכך.

3 צפייה בגלריה
רחוב סוקולוב בחולון. אין חנייה ואין פתרון
רחוב סוקולוב בחולון. אין חנייה ואין פתרון
רחוב סוקולוב בחולון. אין חנייה ואין פתרון
(צילום: איילת רוטה-גבאי)

קראו גם:

לסיכום פונה בקשה למתמודדים השונים לראשות העירייה ואומר: "כל המתמודדים יוצאים עם סיסמאות שהם יביאו איתם את הפתרון למצוקת החנייה של התושבים. אני לא רואה שזה קורה. יהיו הבחירות, יבחר מי שיבחר – ונראה אם באמת תפתר מצוקת החניה".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "כידוע, החנייה בחולון הינה חופשית וללא תשלום כך שאכיפה מתבצעת רק לגבי עבירות חנייה המסכנות את הציבור כמו: על מעבר חצייה, על המדרכה, באדום לבן, בחניית נכים וכדומה, ולא בכחול-לבן. המפקחים העירוניים אוכפים בהתאם לחוקי העזר העירוניים ולעבירות שהם רואים או בעקבות התלונות הרבות שמגיעות לעירייה מהתושבים עצמם.
"עם כל ההבנה למצוקת החנייה, לא ניתן להימנע מאכיפה וזאת על מנת לאפשר מרחב ציבורי נגיש, למנוע הפרעה למשתמשי הדרך ולמנוע סכנה והפרעה לתנועה. המפקחים מתחשבים בעבודות התשתית בעיר בעת ביצוע האכיפה ובפעילות האכיפה היזומה, כאשר בשעות הערב והלילה, האכיפה מופחתת בעיקר במקומות אלו.
יצוין, כי במקרים שבהם יש פניית תושב וכאשר מדובר בעבירות חנייה חמורות כדוגמת חסימת מוחלטת של מדרכה, חניה בחניית נכה וחנייה או על מעבר חצייה, העירייה לא מגלה סובלנות מתוך חובתה לבטיחות הציבור".