עצומה שיזמו תושבים מחולון קוראת לבטל דוחות ואיסורי חניה באזורים שסובלים ממצוקת חניה עקב העבודות על הרכבת הקלה.
3 צפייה בגלריה
"להקל על התושבים". רחוב גלעד, השבוע
"להקל על התושבים". רחוב גלעד, השבוע
"להקל על התושבים". רחוב גלעד, השבוע
(צילום: קובי קואנקס)
מאות מתושבי חולון כבר חתמו על העצומה שפרסמו דיירי רחוב גלעד בעיר. מדובר ברחוב שתושביו סובלים ממצוקת חניה כבר שנים רבות, בעיקר עקב הסמיכות לתיאטרון חולון. אך עם ההתקדמות של העבודות על הרכבת הקלה מכיוון סוקולוב, נראה כי הדיירים הגיעו למצב נואש ופרסמו עצומה בה הם קוראים לעיריית חולון לסייע למצוא פתרון.
בעצומה, שנשלחה גם לעירייה, נכתב כי למרות המצב המאתגר קיימים פתרונות, ובשלב הראשון הם מבקשים לבטל את הדוחות הרבים שהם סופגים עד לסיום העבודות על הרכבת הקלה, כיוון שהם נאלצים לחנות במקומות אסורים, או לחלופין, לאפשר להם לערער בטענה כי באיזור מצוקת חניה.

3 צפייה בגלריה
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: איילת רוטה גבאי)

אך התושבים מציעים גם פתרונות: "היות ואין צורך להכביר מילים בכל הנוגע למצוקת החניה המורגשת בעיר (הגם שאין חולק כי איכות התנועה של התושבים נפגעה קשות), והיות והצפי לסיום העבודות אינו מעבר לפינה והן עתידות להימשך זמן מה, מבוקש לבוא לקראת תושבי העיר בתקופה לא פשוטה זו... ליתן לתושבים אפשרות להחנות במקומות אסורים בשעות הלילה (כפי שנהוג בחלק מהרשויות המקומיות).

3 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה ברחוב אילת בחולון
עבודות הרכבת הקלה ברחוב אילת בחולון
עבודות הרכבת הקלה ברחוב אילת בחולון
(צילום ארכיון: יריב כץ)

"דומה כי בנסיבות המתוארות, אימוץ הולם של אחת או יותר מההצעות דלעיל הינו הכרחי ויכול להקל על תושבי העיר הלכה למעשה. מכל מקום מן הראוי להדגיש כי תושבי העיר שמחים ומתרגשים לקראת השינוי החיובי שעתיד להתרחש בעיר מיד עם הפעלת הרכבת, אולם כאמור הצפי לסיום העבודות אינו מעבר לפינה והמצב הנוכחי אינו מאפשר אכיפה זהה ו/או דווקנית, אם כי התחשבות יתרה בציבור התושבים", לשון העצומה.

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "מצוקת החניה הינה בעיה מוכרת שקיימת בכל הערים בארץ ובמיוחד ברחבי גוש דן. בשכונות הוותיקות לא ניתן ליצור יש מאין, ובמקומות שניתן לשפר ולהוסיף חניות, אגף התנועה העירוני עושה זאת. כמו כן, ברחבי העיר אין קרקע פנויה בבעלות עירונית שאפשר להסדיר עליה חניונים ציבוריים. העירייה גיבשה מדיניות אכיפת חנייה שמגדירה כי בימי חול בשעות 7:30-20:00 ובשבתות וחגים יינתנו דוחות חנייה רק בגין עבירות המהוות סכנה לציבור והפרעה לתנועת כלי רכב והולכי רגל, וזאת על פי פניות למוקד ושיקול דעת של המפקח. מדיניות זו מפורסמת באתר העירוני והמפקחים פועלים לפיה. בנושא ביטולי הדוחות, העירייה פועלת אך ורק עפ"י החוק והדבר נתון לשיקולי התביעה העירונית ללא כל התערבות מצד גורמים אחרים".