אחד ממוסדות המוזיקה הידועים בחולון, "קֶצֶב", המהווה מזה עשרות בית לאלפי ילדים, ביניהם רבים שהם מעוטי יכולת ובעלי צרכים מיוחדים, צפוי להיסגר באוגוסט הקרוב. מנהל בית הספר, אורן ג'ורנו, ל"מיינט חולון": "אני פונה לעירייה ומבקש, לא מגיע לילדיי חולון בית ספר למוזיקה שאפשר לבוא אליו ולרפא את הנפש?".
3 צפייה בגלריה
אורן ג'ורנו
אורן ג'ורנו
אורן ג'ורנו
(צילום: נעמי רובין)
ג'ורנו מחולון (גרוש + 2) הוא מתופף ומוזיקאי במקצועו. הוא החל לנגן על תופים בהיותו בן שש ולמד לנגן בכוחות עצמו. בגיל שלוש עשרה החל לנגן על גיטרה ללא מורה, להלחין מוזיקה ולכתוב שירים. עם השנים, התפרסם והתמקצע בענף הרוק בישראל, הופיע לצד מיטב האמנים, ובשנים האחרונות פעיל כמגלה כישרונות לתוכניות הטלוויזיה: "The Voice" ישראל, "גוט טאלנט ישראל", "אקס פקטור", "בית הספר למוזיקה" ו-"הכוכב הבא".
בשנת 2001 היה עד לפיגוע בדולפינריום, אובחן בפוסט טראומה, ואת כספי הפיצויים שקיבל החליט לתרום לקהילה, והקים את "קֶצֶב" - בית הספר למוזיקה. עם הקמתו בשנת 2013, "קֶצֶב" היה מוסד פרטי ובשנת 2017 הפך לעמותה.

3 צפייה בגלריה
בית הספר למוזיקה קצב
בית הספר למוזיקה קצב
בית הספר למוזיקה קצב. בית לאלפי ילדים בעיר
(צילום: נעמי רובין)

בית הספר נותן מלגות ללימודי מוזיקה לתלמידים מעוטי יכולת, החל מאוטיסטים, דרך ילדים עם דימוי עצמי נמוך, חרדות ושאר קשיים כלכליים וחברתיים. בין המורים ב"קֶצֶב" אפשר למצוא את המוזיקאים ירונה כספי, ענת אסתר חיטמן, גיל בר הדס ורוני בר הדס, יאיר אנצר, מור ויצמן, עמית הלל, אסף לסרי, יפתח שחורי, אלכס משה. ג'ורנו הוא המנהל האמנותי, ולומדים בבית הספר כ-220 תלמידים בשנה.

קראו גם:

ג'ורנו למיינט חולון, כי "המקום שהיה כבית לאלפי ילדים בחולון, קרס עתה בגלל העדר תמיכה מהרשויות. אני ממש על הרצפה וממוטט מזה, אני שבור, וזה אחרי עשר שנים של רצון לשנות ולתרום. בית הספר למוזיקה ייסגר כבר בחודש אוגוסט המתקרב".
ג'ורנו מסביר: "כמה אפשר לחיות מהיד לפה, ורק כדי לראות את הלקוחות שלנו מאירים את המקום? הכספים שהבאנו מהבית, אני ויפתח שחורי - השותף שלי, נגמרו. אני פונה לעירייה ומבקש, לא מגיע לילדיי חולון בית ספר למוזיקה שאפשר לבוא אליו ולרפא את הנפש? אפילו הנחה לארנונה לא קיבלנו. אני מקווה שראש העיר ירים את הכפפה ויעזור לקצב בית הספר החברתי למוזיקה להמשיך ולפעול. נגמר לנו הזמן והכסף ואנו נאלצים לסגור בסוף החודש".

3 צפייה בגלריה
אורן ג'ורנו ושותפו
אורן ג'ורנו ושותפו
אורן ג'ורנו ויפתח שחורי
(צילום: נעמי רובין)

העירייה לא מסייעת?
"אני לא אוהב בכיינים, אבל אני מרשה לעצמי להגיד תודה לעיריית חולון 'עיר הילדים' על עשר שנים של התעלמות טוטאלית מהפעילות של העמותה המוזיקלית שלנו. אנחנו בית הספר למוזיקה היחיד בעיר. יש משהו קטן במתנ"ס בצד השני של העיר, אבל אי אפשר להשוות בעוצמה ובכמות הילדים שמגיעים אלינו. אני מבקש רק דבר אחד, תנו לנו להמשיך להתקיים, תחת בית הספר הזה עזרנו לאלפי ילדים בעיר, עשינו פה פלאות".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בקשות לתמיכה בעמותות שונות יש להגיש באופן מסודר, כמקובל, להחלטת ועדת התמיכות העירונית. יצוין, כי בחולון פועל מזה שנים רבות המרכז העירוני שטיינברג, שמהווה בית מוזיקלי לכל תושבי חולון – קטנים וגדולים".