הטמפרטורות בישראל מטפסות מעלה מדי שנה, ועבור 600 ילדי בית ספר יסודי ללא טיפת צל בהפסקות, בטקסים או בשיעורי הספורט, זה בהחלט יותר מדי. הורי התלמידים בבית ספר "התבור" בחולון הודיעו השבוע שדי להמתנה. הם דורשים מהעירייה לעמוד בהבטחתה לצל, אחרת לא יפתחו את שנת הלימודים.
2 צפייה בגלריה
בית ספר תבור בחולון
בית ספר תבור בחולון
בית ספר תבור בחולון
(צילום: ועד הורי בית הספר)
לאה שיבר, המשמשת כיו"ר ועד ההורים בבית הספר "התבור", ויש לה שני ילדים הלומדים בבית הספר מסבירה את חומרת הבעיה ואומרת: "כ-600 ילדים מגיעים מדי יום לבית הספר מדי יום, ומשתמשים במגרש ספורט זה, המשמש גם לטקסים, אירועים וכן לאירוע פתיחת השנה. הילדים משחקים בהפסקה במגרשים ללא טיפת צל, עוברים שיעורי חינוך גופני בשמש, מתרגשים (ומזיעים) בטקסים ללא שום הגנה לראשם, וכל זה בחסות עיריית חולון - שרק חזקה בסיסמאות 'עיר הילדים' ".
לדברי שיבר, בעיריית חולון מבטיחים כבר עשר שנים שמגרש הספורט יעבור קירוי, אך דבר לא קרה.
"אחרי הרבה מאוד שנים של מאבק, קיבלנו אישור מהעירייה שאכן תתבצע הצללה השנה", אומרת שיבר ומוסיפה: "אבל הם פשוט לא מוכנים להתחייב מתי זה יקרה. אני בבית הספר חמש שנים, וכל שנה אנחנו מקבלים מהם הבטחות והבטחות. במקביל, כל שנה החום נעשה יותר ויותר קשוח, ואי אפשר לשרוד את החום הזה שהולך ומתגבר, בטח ש-600 ילדים צעירים לא יכולים".

2 צפייה בגלריה
בית ספר תבור בחולון
בית ספר תבור בחולון
בית ספר תבור בחולון
(צילום: ועד הורי בית הספר)

ועד הורי בית הספר נחוש הפעם שלא לוותר: "אנחנו מאמינים בעירייה – ושיש גם אישור להצללה. אבל אנחנו לא נשב ונחכה עוד, לא רוצים עוד הבטחות. אנחנו רוצים וצריכים לדעת בדיוק מתי זה קורה".
ואם זה לא יקרה?
"במידה שלא יהיה תאריך הגיוני להצללה במגרש הספורט, לצערי הרב - הנהגת הורים של בית הספר "התבור" לא תפתח את שנת הלימודים, כך שיום הראשון ללימודים יושבת, מלבד כיתות א' (שלא נהרוס להם את היום החגיגי) וכן החינוך המיוחד".
מעיריית חולון נמסר בתגובה:
"בבי"ס התבור קיים אולם ספורט ממוזג לטובת פעילות ספורטיבית של התלמידים וממולו שני מגרשי ספורט שאינם מוצללים. ניתן לבצע פעילות ספורטיבית במגרשים בשעות הבוקר, כשלא חם עדיין, ופעילות ספורטיבית בתוך האולם בהמשך היום.
יצוין, כי בחלקו הדרומי של ביה"ס ישנו שטח גדול מוצל ע"י עצים, שעליו מתקני משחק ופעילות לתלמידים.
בניית הקירוי בבי"ס התבור נמצאת בעדיפות גבוהה בתוכנית העבודה לבניית הצללות במוסדות חינוך ואולם כדי לבנות הצללה מסוג זה לשטח כה גדול נדרשת עבודה ארוכה יותר ממשך חופשת הקיץ, מה גם שהיא דורשת הוצאת היתר בנייה. העירייה נמצאת כבר בתהליכי הוצאת מכרז לכך ולכן ההערכה היא שהעבודה להתקנת ההצללות תסתיים במהלך 2024".