"סתם פה בכוח, גרר, הרים באוויר, הצמיד לקיר וכרך את רגליו בכוח סביב הילדים". אלה הן רק חלק מהאשמות החמורות נגד חנוך בניש, תושב חולון בן 56, ששימש כגנן בגן חינוך מיוחד לילדים על הספקטרום האוטיסטי בראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
התעללות
התעללות
אישומים חמורים
(צילום: shutterstock)
מכתב האישום שהגישה עורכת הדין, שקד עזרא, במסגרת הסדר בו הודה הנאשם, עולה כי בניש, שעבד כגנן בגן לחינוך מיוחד, נהג באלימות כלפי ילדים המצויים על הספקטרום האוטיסטי בדרגות קושי שונות. בכתב האישום יוחסו לו אישומים כלפי חמישה מילדי הגן בגילאי 4-6.
בין מקרי האלימות שפורטו בכתב האישום, מתוארים מקרים בהם ניגש לילד שישב בחצר כשכריך בידו, הניח את ידו בחוזקה על הפה שלו, משך את ראשו לאחור, ועזב את הילד כשהבחין במטפלת הרגשית יוצאת לחצר.
במקרה אחר הושיב ילדים בחוזקה בכיסא, התיישב בכיסא מאחוריהם כשרגליו כרוכות סביב הילד ומונעות תזוזה, במקרה נוסף הושיב ילד בפינת החדר, ומנע בגופו את תזוזת הילד, ובמקרה אחר תפס ילד בחוזקה באמת ידו והרים אותו באוויר על ידי אחיזת האמה בלבד.

2 צפייה בגלריה
הכה את הילד וקרע את בגדי האם
הכה את הילד וקרע את בגדי האם
"העניש" על בזבוז נייר טואלט
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

לעתים פעולותיו נעשו על מנת "להעניש" את הילדים. פעם אחת על בזבוז נייר טואלט, פעם אחרת על שימוש בשירותי הצוות ופעם נוספת על עקיפה בתור. לבניש יוחסו עבירות של תקיפת קטין חסר ישע ותקיפת סתם.

קראו גם:
לאחרונה קיבל בית המשפט את בקשת הפרקליטות להסיר את צו איסור הפרסום בתיק ולאפשר לציבור לדעת מי עומד מאחורי המעשים הקשים שהתרחשו בגן חינוך מיוחד.