בתחילת השבוע מיינט חולון שאל אתכם תושבי העיר, מהו הרחוב השנוא ביותר בעיר, ובתואר המפוקפק זכה ברוב קולות רחוב סוקולוב המרכזי. רבים כינו אותו הרחוב הכי מלוכלך בעיר ואף השוו אותו לשוק הכרמל. אז איך קרה שהרחוב אליו היו עולים לרגל מכל גוש דן הפך לכל כך שנוא?
5 צפייה בגלריה
הרחוב האהוב הפך לשנוא
הרחוב האהוב הפך לשנוא
הרחוב האהוב הפך לשנוא
(צילום: קובי קואנקס, צילום מסך מעמוד הפייסבוק של מיינט חולון)
קראו גם:
עד שנות ה 90 רחוב סוקולוב היה שוקק ומלא חיים, תושבים מהערים הסמוכות היו מגיעים לחנויות מיתולוגיות כמו בגדי ליאון, מאפיה פיטרו וחנויות ספורט ותיקות, ובהתאם היתה תחבורה ציבורית תכופה ונוחה לרחוב הפופולארי.
"זה היה המקום ב-ה' הידיעה", מספרת תושבת חולון לשעבר, איריס אלקלעי. "אני גרתי בנאות שושנים והיינו הולכים ברגל כל הכיתה אחרי בית ספר. היינו צועדים לשם בשיא ההתרגשות. זאת היתה האטרקציה הכי טובה בעיר. אני כבר לא זוכרת מה עשינו שם, אבל רק להיות שם, להסתובב ולראות את החנויות עשה לנו פאן. היום אני לא גרה באזור, אבל כשאני מבקרת את ההורים עצוב לי לעבור שם. מצד אחד זה מקום מלא בזיכרונות ומצד שני הוא נראה כמו מצבה עצובה של שנות ה90' התוססות".
5 צפייה בגלריה
רחוב סוקולוב
רחוב סוקולוב
כבר לא הומה. רחוב סוקולוב
(צילום: יריב כץ)
עם תחילת עידן הקניונים הרחוב נפגע, אך אם בעבר הצליח לשמור את הראש מעל המים, נראה כי הקורונה הטביעה אותו סופית. עיריית חולון פעלה במהלך הקורונה על מנת לעודד רכישה מהעסקים המקומיים, אך היא לא יכולה לפתור את מצוקת החנייה החמורה ברחוב ובוודאי לא את אי הנוחות הגדולה שהביאו העבודות על הרכבת הקלה. המסילה של הקו הירוק חוצה את רחוב סוקולוב מנקודת ההצטלבות עם שדרות קוגל ועד לחיבור עם רחוב קראוזה לכיוון רחוב סרלין. על כן, לא פלא שרבים מבעלי העסקים סגרו או מכרו את העסק לדור חדש, צעיר ואנרגטי יותר.
5 צפייה בגלריה
רחוב סוקולוב בחולון
רחוב סוקולוב בחולון
"טרגדיה ידועה מראש". חנויות סגורות ברחוב סוקולוב
(צילום: קובי קואנקס)
"זאת היתה טרגדיה ידועה מראש", אומר בעל עסק לשעבר של חנות כלי בית שמכר את עסקו בשנת 2019. "את העסק שלי מכרתי כשרק התחילו עם הרכבת הקלה. הקורונה רק גרמה לי להרגיש יותר טוב עם ההחלטה. אני מאחל לילדים שלי עתיד טוב יותר מחנות ברחוב נשכח".
5 צפייה בגלריה
המרכז השוקק הפך לשומם
המרכז השוקק הפך לשומם
אין חניות ואין פתרונות. סוקולוב
(צילום: קובי קואנקס)
ומי עוד כיכב ברשימת הרחובות השנואים? שדרות ירושלים שבעתיד יהפוך לעורק הראשי של הרכבת הקלה, כך שיש לקוות הרעש, הלכלוך והפקקים הם זמניים בלבד. בין היתר הוזכרו מרכזי השכונות, כמו נאות רחל וקריית שרת שכבר המון שנים ממתינים לשיפוץ ולמרות שהם מעניקים שרות לאלפי תושבים, אף אחד מהלקוחות לא יגדיר אותם כאטרקציה.
5 צפייה בגלריה
עידן הקניונים שינה הכל. קניון חולון
עידן הקניונים שינה הכל. קניון חולון
עידן הקניונים שינה הכל. קניון חולון
(צילום: קובי קואנקס )
כל העדכונים - חדשות חולון