במשך שנים היתה עיריית חולון כמעט הרשות היחידה בישראל שפתחה את גני העירייה כבר בשעה 7:15, במקום בשעה 7:30 כפי שמקובל בשאר חלקי הארץ. את רבע השעה הנוסף, העירייה העניקה רק לילדים שרשומים גם לצהרון, אך בפועל כל הורה שחפץ בכך הביא את ילדו עם פתיחת הגן.
1 צפייה בגלריה
דורשים את הרבע שעה חזרה
דורשים את הרבע שעה חזרה
דורשים את הרבע שעה חזרה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
בתחילת מגיפת הקורונה, הודיעה העירייה כי שעת הפתיחה תידחה ל־7:30, כדי להעניק לסייעות זמן לחטא את הגן ולנקות אותו באופן יסודי, דבר שלטענת ההורים לא נעשה בפועל כיוון שממילא מרבית הסייעות מגיעות דקות ספורות לפני פתיחת השער בשעה 7:30.
לאחרונה נושא החיטוי כבר ירד מהפרק, וההורים דרשו מהעירייה להחזיר את שעת הפתיחה הקבועה, אך להפתעתם נתקלו בסירוב.
"כל בוקר אני והורים רבים מגיעים לשער הגן והוא פשוט נעול", מספרת אם לילד ממתחם הגנים "סתוונית". "אני לא יכולה להסביר איזה כאוס זה יוצר. אני ממש לקראת פיטורים. כל בוקר אני מאחרת וזה בלתי נסבל. אני מכירה עוד הורה אחד לפחות שפיטרו אותו מהעבודה, כי אחרי שנים שהוא הגיע בזמן, פתאום זה לא התאפשר".
מדובר בבעיה שאיתה מתמודדים הורים בכל העיר, ולמרות פניות לעירייה לא נמצא פתרון.
"אנחנו כבר לא בימים שמחטאים את הגן", אומרת אם נוספת, "הסייעות נכנסות איתנו בשבע וחצי. כשפנינו אליהם אמרו לנו שזה בגלל שהורים לילדים שאינם מהצהרון מנצלים את זה וגם מגיעים מוקדם, ואחר כך הודו שהם העירייה היחידה שעושה את זה והם פשוט לא רוצים להמשיך. זאת חוצפה, וכשהם ראו כמה ההורים כועסים, הם גם שינו את השעות באתר העירייה. זה ממש כמו לשנות חוזה על דעת עצמם. כל הורה בעיר הזאת רשם את הילד שלו לגן בחולון על בסיס הסכמה שהגן נפתח בשעה 7:15. אין להם זכות לבצע שינויים כאלה בלי הסכמה".
מעיריית חולון נמסר: "במינהל החינוך העירוני מודעים לכך שהורים רבים בכל הארץ מעוניינים שהגנים ייפתחו מוקדם ככל האפשר בכדי להגיע לעבודתם בזמן. בניגוד לערים אחרות, רק חולון פתחה לפני שנים רבות את הגנים העירוניים ב־7.15 ואולם החל משנת 2020 פועלת העיר כשאר הערים ופתיחת הגנים מתבצעת ב־7.30. סייעת הגן מגיעה מוקדם יותר על מנת לבצע מספר מטלות, לפני כניסת הילדים לגן למען בטיחות הילדים: סריקת הגן והחצר, הכנות לארוחת הבוקר וארגון הגן לתחילת פעילות שוטפת של הילדים. החל מהשעה 7.30 ועד 8:00 הסייעת מתפנה לקבלת הילדים בחיוך ובמתן תשומת לב אישית".
כל העדכונים - חדשות חולון