זה היה אמור להיות דיון רגיל בעניינו של צעיר בן 19 מחולון בבית משפט השלום בתל אביב שהתנהל בבפני השופטת רוית פלג בר-דיין. אך כבר ברגעים הראשונים התברר שהצעיר לא מסוגל לשלוט בכעסו.
2 צפייה בגלריה
בית משפט השלום. השופטת לא ויתרה
בית משפט השלום. השופטת לא ויתרה
הצעיר זרק נעל על השופטת
(צילום: יואב דודקביץ')

לפי פרוטוקול הדיון הרשמי, מיד לאחר שנכנס לבית המשפט, ולאחר ששירות בית הסוהר הסיר את האזיקים מידיו, ועוד בטרם החל הדיון, הוא זרק את הנעל שלו לעבר הפודיום. למרבה המזל, הקלדנית או השופטת לא נפגעו, למרות שהנעל כוונה אליהן.
בעקבות השלכת הנעל, החליטה השופטת שהחשוד יוותר אזוק בידיו וברגליו במהלך הדיון, אבל אז התברר מדוע הגיע לשם בכלל.

קראו גם:

הסיפור החל כמה ימים קודם לכן. ביום שישי האחרון בשעה 04:00 לפנות בוקר, הוזעקה המשטרה אל ביתו. מסתבר שהוריו הזמינו ניידת משטרה, לאחר שהצעיר העיף שולחן על נציגי מגן דוד אדום שהגיעו לביתו, לאחר מכן בעט באגרטל, ובהמשך גם שבר ארון מטבח. המשטרה עצרה אותו על סעיף "היזק לרכוש במזיד", וביקשה להרחיק אותו מביתו.
החשוד הובא לחקירה בתחנת המשטרה, ובהמשך כאשר הובא בפני המשפט (ולאחר שזרק את הנעל) הכריז כי הוא רוצה לייצג את עצמו. לאור התנהגותו, השופטת סירבה ומונה לו סנגור ציבורי, אך בכך לא תמה הסאגה.
נציג המשטרה תיאר את הנזק שגרם בביתו, והוסיף כי המשטרה מעוניינת לשחררו בתנאי שיורחק מביתו. באותו רגע, החל החשוד לזעוק בבית המשפט: "אני לא משתחרר. אני מייצג את עצמי. אני רוצה להיכנס (לכלא, ש.ש.), אני עומד על כך שאני אייצג את עצמי".

2 צפייה בגלריה
 גם בעת שהובל לתחנת זבולון המשיך הנאשם לאיים על שוטרים
 גם בעת שהובל לתחנת זבולון המשיך הנאשם לאיים על שוטרים
הצעיר הודיע שהוא רוצה להיכנס לכלא
(צילום אילוסטרציה: canva)

עורך הדין מטעם המדינה אמר שהוא שומע את זעקות החשוד, ועל כן הוא מבקש להשתחרר מהתיק. בפעם זו, השופטת הסכימה ואיפשרה לחשוד לייצג את עצמו. בנקודה זו, החשוד המשיך וזעק: "אני מבקש לא לשחרר אותי".
פה התערב גם נציג המשטרה ואמר: "לאור התנהגותו באולם של מה שאירע בפתח הדיון, בכוונתנו לעצור אותו. אולם הבקשה בתיק זה הייתה בהתחלה לשחררו. השופטת שקלה את הבקשה וקבעה כי יש לשחררו בתנאים מגבילים והרחיקה אותו מביתו בשכונת בן גוריון למשך 45 ימים.
לא עברה יממה והוא שוב חזר לבית המשפט לאחר שהפר את התנאים. בדיון אמרו הוריו: "הוא רוצה ללכת לכלא". גם הפעם קבעה השופטת שישוחרר תחת תנאים מגבילים, ובמידה שלא יעמוד בהם הוא ייעצר שוב, כך שסביר להניח שהפרשה טרם הגיעה לסופה.