את הרגע בו אלה רוקבן בת ה־35 מלוד, קיבלה את הבשורה שמשהו לא תקין בעוברית שברחמה, היא לעולם לא תשכח. "באחת הבדיקות בשבוע ה־33, הופיע ממצא חשוד", היא נזכרת. "פתאום היו עשרה רופאים בחדר, בוחנים ומדברים ביניהם. הם אמרו שיש חשד למשהו שנקרא 'דאבל באבל', שזה מעין חסימה במערכת העיכול. דיברו על בדיקות מסוימות ועל מי שפיר, אבל בסוף שללו הכל ואמרו שהכל תקין חוץ מכך משהתינוקת תיוולד פגה".
1 צפייה בגלריה
אלה וליאל. שינוי אדיר לטובה
אלה וליאל. שינוי אדיר לטובה
אלה וליאל. שינוי אדיר לטובה
(צילום פרטי)
קראו גם >>
בשבוע ה־35 ילדה אלה את בתה ליאל, כשהיא פגית קטנה במשקל קילו וחצי. ליאל הקטנה הייתה בריאה, אך כשמלאה לה שנה החלו לצוץ תסמינים מדאיגים.
"כשהיא התחילה לאכול אוכל מוצק, התפתחה אצלה תופעה של הקאות, זה היה בדרך כלל בלילה. היא הייתה נשכבת לישון ואחרי שעה שעתיים משתעלת ומקיאה. במשך תקופה חשבנו שזה האוכל של הגן, אולי הוא מקולקל? אולי מאכילים אותה מהר? זה לא היה ברור. אבל זה לא היה כל יום, אלא לפעמים לסירוגין ולפעמים ברצף".
כשליאל הייתה בת שלוש, בשל ההקאות ובשל החוסר העלייה הסטנדרטי במשקל ביחס לגילה, החליטו הוריה לבדוק את העניין בצורה מעמיקה יותר והתייעצו עם רופא גסטרו, שלאחר הביקור נתן לה אנטיביוטיקה.
"לתקופה היה נראה שיש שיפור קל מבחינת כמות ההקאות, אבל היא עדיין הקיאה. לאחר חצי שנה, ללא קשר לתופעת ההקאות, ליאל אושפזה בעקבות וירוס נשימתי שבהמשך גרם לרופאים לחשוב שהיא צריכה לעבור בדיקת גסטרו, ושם גילו שלאחר צום של 15 שעות עדיין יש לה אוכל בקיבה וכך אבחנו את החסימה המכונה 'דאבל באבל', שזה בדיוק מה שחששו לפני הלידה שיש לה".
בעקבות הממצאים המליצו הרופאים למשפחה על ניתוח הכולל פתיחה מלאה של הבטן, אך רוקבן קיוותה למצוא פתרון יותר ידידותי וכך הגיעה לד"ר סרגיי קידר, מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי וולפסון.
"ליאל סבלה ממום מולד של חסימה בתריסריון", מסביר ד"ר קידר. "בעצם היא לא יכולה לאכול, כי האוכל פשוט לא עובר במערכת העיכול, אלא מצטבר בקיבה. אמרתי מיד שמדובר בניתוח קטן, הסברתי לאלה שההליך לא מסובך ומוכר לי מאוד. מהר מאוד קבענו ניתוח במרכז הרפואי וולפסון והסרנו את החסימה".
זמן קצר לאחר הניתוח חייה של ליאל הקטנה השתנו ללא היכר. "אחרי שהשתחררנו מוולפסון ליאל החלה לאכול מוצקים בהצלחה", אומרת אלה. "אמנם עצוב לי שבכל השנים האלו היא סבלה, אבל היום אני שמחה שהילדה זכתה לטיפול אהוד ומסור וכעת מצבה משתפר. היום היא יכולה לאכול מזון כמו כולם ואני שמחה שהחלק הזה כבר נמצא מאחורינו".
כל העדכונים - חדשות חולון