במשך 26 שנים מירי בלומנפלד התפרנסה יפה ככתבת ועורכת. הקורונה שטלטלה את עולם העיתונות הרעידה את הקרקע מתחת לרגליה, והיא החליטה שזה הזמן לנטוש את עולם התקשורת ולהתחיל בקריירה חדשה: סטנדאפיסטית.
2 צפייה בגלריה
הסטנדאפיסטית מירי בלומנפלד
הסטנדאפיסטית מירי בלומנפלד
הסטנדאפיסטית מירי בלומנפלד
(צילום: אבירן רדיע)
בגיל 50 היא מצאה את עצמה מתרוצצת בין מועדוני סטנדאפ ובמות פתוחות רק כדי לקבל 4 דקות של חשיפה. אבל שלא כמו סטנדאפיסטים שמתייחסים לעניין כאל תחביב, היא החליטה לקחת את העיסוק החדש צעד אחד קדימה:
קראו גם:
"יצרתי קשר עם הסטנדאפיסט רוני ששון, שהפך למנטור שלי במשך כשנתיים", היא מספרת. "הוא לימד אותי איך להגיש פאנץ' ואיך לעמוד מול קהל. ביחד כתבנו מופע סטנדאפ באורך של 50 דקות".
ומה עם עולם התקשורת?
"אני את שלי עשיתי. במשך 26 שנה הייתי משועבדת לדד ליין ומציתי. לאורך שנים נחשפתי לסיפורים על אנשים שעשו שינוי בעקבות משבר שקרה להם. אז החלטתי לעשות את השינוי לפני שיגיע משבר.
"לאנשים שעושים שינוי יש מסר משותף: ללכת אחרי הלב. וזה מה שעשיתי, למרות שזה לא ממש קל. אני עובדת בחצי משרה בשביל הפרנסה, על מנת שאוכל להשקיע בסטנד אפ".
2 צפייה בגלריה
מירי בלומנפלד. "תכניסו יותר הומור לחיים"
מירי בלומנפלד. "תכניסו יותר הומור לחיים"
מירי בלומנפלד. "תכניסו יותר הומור לחיים"
(צילום: סיון פרג')
למה דווקא סטנדאפ?
"מבחינתי זה סוג של תרפיה. בסטנדאפ אני מדברת על דברים כואבים דרך פריזמה של הומור. ברגע שמסתכלים על סיטואציה, גם כואבת, בצורה הומוריסטית, זה מקל על הבאסה. בכלל, אני מציעה לאנשים להכניס יותר הומור לחיים שלהם ולא לקחת כל דבר כל כך ברצינות, אפילו בדברים פעוטים, אם זה כשעוקפים אתכם בפקק או בעמידה בתור. עבורי להצחיק זה גם סוג של ייעוד. הבנתי שיש לי את הכישרון לראות את הזווית המצחיקה בכל סיטואציה".
למשל?
"הנה סיפור אמיתי: הפקידה בבנק הציעה לי לפתוח תוכנית חסכון בשם "קפה ומאפה", השם של התוכנית הצחיק אותי, אז אני מסבירה בסטנדאפ למה קוראים לתוכנית החסכון 'קפה ומאפה'. את חוסכת 30 שנה, ואחרי 30 שנה חסכת מספיק כסף לקנות קפה ומאפה".
בלומנפלד מתרחקת במופע שלהה מפוליטיקה ומדברת על עצמה, ההתמודדות עם עודף משקל ("הסדנה היחידה שבה הורדתי 10 ק"ג היתה סדנת פוטו שופ"), זוגיות ("כשאין לך זוגיות - זה לא שאין לך את מי לאהוב, אין לך את מי לשנוא"), סדנאות העצמה, חדרי כושר, השכונה שבה גדלה, ההבדלים בין אז להיום ("פעם היינו צריכים לחכות עשר שנים לקבל קו טלפון, היום צריך לחכות עשר שנים להתנתק מקו טלפון").
"אני מדברת על נושאים שהקהל יכול להזדהות איתם. כשהקהל צוחק מפאנץ' שלי זה מבחינתי רגע של אושר".
למה רוב הסטנדאפיסטים הם גברים?
"תחום הסטנד אפ בישראל נשלט על ידי גברים. הם הבעלים של המועדונים הגדולים ובאופן טבעי הם מקדמים את החברים שלהם, שהם גברים, לכן קשה יותר לנשים לפרוץ. זו הסיבה שהקמנו הרכב סטנדאפ של 4 נשים שנקרא 'לא עוצרות ב-50' - 4 נשים מעל גיל 50 שהחליטו לעשות סטנדאפ. יחד איתי בהרכב מופיעות רחלה וייס, איילת גרוזניק כתב וליאורה סיקלאי".
אחד מרגעי השיא של בלומנפלד היה כשעשתה מופע פותח לאדיר מילר במרכז הקונגרסים בחיפה. "זה היה מרגש בצורה בלתי רגילה להופיע מול 1,600 איש. לראות את אדיר מילר על הבמה זה לראות מאסטר בפעולה. יש לי עוד דרך ארוכה להגיע לרמה הזו של מקצועיות וביטחון עצמי, אל תשכחי שיש לו פור של למעלה מ-20 שנה עלי".
המופע הקרוב של מירי בלומנפלד ביחד עם הסטנדאפיסט קובי קוריאט יעלה ביום חמישי, 12.5, בשעה 21:30 בבית ציוני אמריקה (אולם מרלן). להזמנת כרטיסים