רק בשבוע שעבר נפרץ ונשדד סניף הצופים בשכונת רמז, וכבר עוד תנועת נוער ספגה נזק כבד, הפעם זו תנועת בית"ר, שסניף הפעילות שלה ממוקם בבית ספר "בני מנחם" שברחוב צבי ש"ץ בחולון.
3 צפייה בגלריה
פריצה לסניף תנועת בית"ר בחולון
פריצה לסניף תנועת בית"ר בחולון
פריצה לסניף תנועת בית"ר בחולון
(צילום: פרטי)
שנים רבות שחניכי סניף בית"ר בחולון מנסים למצוא לעצמם פינה שקטה. אחרי שנים ארוכות בסניף מוזנח ברחוב סוקולוב, לפני כשנה עברו לחלל משלהם בבית הספר "בני מנחם", אך בזמן שיצאו למחנה קיץ, קיבלו החניכים הודעה כי יאלצו לפנות אותו לטובת שיפוצים. כאשר חזרו לפעילות התברר להם שהמקום עבר ונדליזם, הושחת ונבזז.
"חזרנו מהמחנה והילדים היו בשוק", סיפרה הרכזת, אביטל ברוך ופירטה: "כל הספות, מכשיר ה-תמי 4, המקרר והציוד הרב שהביאו וקנו במאמץ רב פשוט נשבר ונהרס, שדדו את הכסף מהקופה שלהם, והרסו הכל. הילדים הפכו את הסניף לבית ושברו להם הכל".

3 צפייה בגלריה
פריצה לסניף תנועת בית"ר בחולון
פריצה לסניף תנועת בית"ר בחולון
הציוד נגנב והמקום הושחת
(צילום: פרטי)

ברוך והחניכים פנו לעירייה, אך לטענתם לא קיבלו מענה ראוי. "בעירייה אמרו לנו בפרוש שאנחנו לא בראש סולם העדיפויות שלהם וכרגע אין שום פתרון עבורנו", אומרת רכזת הסניף בכאב. "זה סניף שהוא בית עבור הילדים, הם באים גם כשאין פעילות, משקיעים במקום ואכפת להם, שבר לי את הלב לראות מה עוללו לו. איך אף אחד לא לוקח אחריות? איפה הקבלן או העירייה? מישהו ביצע את כל ההרס הזה, גם אחרי שסדרנו שוב נכנסו והרסו, כך שבקושי הצלחנו לפתוח את השנה".
במהלך ההפגנה אמר הרכז הארצי של הנוער הלאומי בית"ר, יעקב ברקוביץ': "חניכי הסניף לא ראויים ליחס כל כך מחפיר מצידה של עיריית חולון, התנועה היא חלק בלתי נפרד מהמרקם השכונתי ואין שום תחליף לתרומה הערכית של התנועה בעיר. העיר חולון מגדירה את עצמה 'עיר הילדים' ובינתיים, היחידים שנלחמים על הילדים הם חניכי הסניף, שכרגע נשארים ללא בבית כתוצאה מהפקרות של עיריית חולון".

3 צפייה בגלריה
המחאה
המחאה
המחאה
(צילום: הנוער הלאומי - בית"ר)

נציגת ההורים בסניף, שילה בנימין, הוסיפה: ״מצד ההורים זה מרגיש ממש  מתסכל. מדובר בבני נוער שמאוד קשה להוציא מהמסכים ונדרשת 'עבודת שכנוע' רבה כדי לרתום את הנערים ולשלוח אותם לתנועות נוער ועד שהם נרתמים ונותנים מעצמם בשעות הפנאי במקביל לשיעורים והתחייבויות בתיכונים הכל יורד לטימיון. מה יהיה איתם עכשיו? ישובו למסכים? זה מאוד מקומם".
קראו גם:

החניכים הודיעו כי יערכו הפגנת מחאה מול בניין העירייה, והם מקווים שהציבור יתמוך בהם ויסייע להם במציאת פתרון קבע.
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מחלקת הנוער במינהל החינוך עוסקת רבות במציאת פתרון לנושא סניף תנועת הנוער הלאומי-בית"ר ורואה חשיבות רבה בפעילותן של כל תנועות הנוער שפועלות בעיר, כמקור לעשייה חינוכית וחברתית בלתי פורמלית.
על מנת להעמיד דברים על דיוקם נציין, כי ההוראה לסיים את פעילות התנועה בבית הספר "בני מנחם" התקבלה ממשרד החינוך, וזאת בשל גידול במספר תלמידי בית הספר והצורך בפתיחת כיתות אם נוספות.
אחרי מאמצים רבים שנעשו, שכללו גם שיחות רבות, ובשל הרצון שלא לפגוע בחניכים, סוכם כי במהלך השנה יישאר הסניף עם חדר אחד מתוך השניים שהוקצו לו, כאשר, בנוסף, הוצע לתנועה לפתוח במקביל לפעילותם השנה בחדר שנותר ב"בני מנחם" גם סניף נוסף בבית ספר אחר בשכונה אחרת ולקבל בו שני חדרים נוספים, על מנת שיבוסס במקום זה סניף חדש, שאליו יוכלו לעבור בעתיד.
לצערנו הרב, התנועה סירבה בתוקף לכל הפתרונות שהוצעו לה ע"י העירייה וראשיה מתעקשים להשאיר את המצב הקיים, על אף שהדבר אינו אפשרי. צר לנו על הפגיעה בחניכי התנועה ואנו קוראים לראשיה לקבל את אחד מהפתרונות שהוצעו להם.
כמו כן, יצוין כי הפריצה והוונדליזם שאירעו בסניף, לא קרו בעת השיפוצים שנערכו במקום, הם אינם קשורים לכך וגם בית הספר עצמו ספג נזק מאותה הפריצה".