לאחר שהואשם בביצוע מעשים מגונים בתלמידיו, הרב יוסף מוגרבי מחולון הורחק מהישיבה שבניהולו. תלמידיו זועמים: "אם הרב לא יגיע לישיבה, אז הישיבה תגיע אליו".
2 צפייה בגלריה
"טראומה לכל החיים". הרב יוסף מוגרבי
"טראומה לכל החיים". הרב יוסף מוגרבי
"למה עכשיו נזכרו?". הרב מוגרבי
(צילום: קובי קואנקס)
לפני כחודש הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הרב מוגרבי (52). על פי כתב האישום, בזמן שכיהן כראש ישיבת "תפארת בנים" בחולון, ביצע מוגרבי מעשים מגונים בתלמידיו ובצעירים נוספים בטענה שמדובר בטקס דתי. בין היתר הנחה מוגרבי את תלמידיו על פי הנטען באישום, לבצע פעולות שונות בטענה כי מדובר בטקס דתי, ובעת שהתלמידים מילאו אחר הוראותיו, צפה בהם ונגע בעצמו. מוגרבי הציג בפני תלמידיו מצג לפיו מטרתן של הפעולות האמורות היא דתית־רוחנית, כשלמעשה נועדו לשם סיפוקו המיני.
השבוע החליט בית המשפט להיענות לבקשת הפרקליטות והוציא למוגרבי צו הרחקה מהישיבה בה עדיין יש לו מאמינים רבים.

בא כוחו של מוגרבי צפוי לערער על הצו.

בעוד שקורבנותיו של מוגרבי נושמים לרווחה בידיעה כי כבר אינו יכול להעביר שיעורי תורה במקום בו התרחש עבורם הנורא מכל, תלמידיו של מוגרבי זועמים.
"כבר שנים מדברים על זה. למה עכשיו נזכרו להרחיק אותו?", תוהה חבר בקהילה. "פעם כבר אמרו שאסור לו להגיע, אבל לא מבטלים דבר תורה לשווא. הרי כתב האישום לא חידש שום דבר. עושים לנו דווקא. אם הרב לא יגיע לישיבה, אז הישיבה תגיע אליו. מה הבעיה? זה בזבוז זמן, אף אחד לא יכול לכפות על יהודי במי להאמין".

2 צפייה בגלריה
הרב יוסף מוגרבי וצילום מהסרטון שהופץ
הרב יוסף מוגרבי וצילום מהסרטון שהופץ
הרב יוסף מוגרבי וצילום מהסרטון שהופץ
(צילומים: פרטי)

כזכור, לפני כשנתיים נחשפה הפרשה, כאשר הופץ סרטון של מוגרבי נוגע בעצמו לכאורה בזמן שהוא צופה בתלמידיו מתאבקים, ובמקביל נותן להם הוראות מה לעשות. הסרטון פתח תיבת פנדורה, ותוך זמן קצר נחשפו סיפורים רבים על הטרדות מיניות שביצע לכאורה אחד הרבנים הגדולים בחולון.

קראו גם:

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מיטל מור, עולה כי בין השנים 2019-2010 ביצע מוגרבי בהזדמנויות שונות ובמקומות שונים, מעשים מגונים בתלמידי הישיבה שבראשה כיהן ובצעירים נוספים מהקהילה שבראשותו, חלקם קטינים, תוך קבלת הסכמה במרמה לגבי מהות המעשה.
מטעמו של בא כוחו של מוגרבי טרם נמסרה תגובה.