סובלים מפקקים וחסימות כבישים בגלל עבודות הרכבת הקלה? זה כנראה לא צפוי להשתנות בקרוב. הבשורה העדכנית היא שחסימת רחוב שנקר בחולון הוארכה בחודשיים נוספים. בעלי העסקים ברחוב מיואשים.
2 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה ברחוב אילת בחולון
עבודות הרכבת הקלה ברחוב אילת בחולון
עבודות הרכבת הקלה ברחוב אילת בחולון
(צילום ארכיון: יריב כץ)
בתחילת חודש יולי נסגר הרחוב במסגרת העבודות על הרכבת הקלה. מדובר על הקטע שבין רחוב חומה ומגדל לבין רחוב ההסתדרות, ובתחילה צוין כי העבודות יימשכו כשלושה חודשים.
במהלך ימי החגים טענו בעלי עסקים באיזור כי כמעט ואין פועלים בשטח. הטענות האלה התבררו כנכונות כאשר השבוע הודיעה חברת נת"ע כי היא נאלצת להאריך את סגירת הרחוב בעוד כחודשיים, והיא תימשך עד 30 בנובמבר.
"כל האיזור שלנו חורבה", טוען בעל עסק למוצרי בנייה בהמשך הרחוב. "אומרים שיש מעבר להולכי רגל, אבל רק משוגע או מי שחייב יעבור שם. הכל חול ואבק. אין מקום לחניות, אין מעבר נוח לרכבים, אין אפילו פינה שקטה לעצור דקה את הרכב. מי יבוא לעסק כזה?".
"אם אתם לא עובדים, אז למה להשאיר סגור? גם ברחוב אילת אותו מצב, אין בכלל פועלים"
לגבי ימי החג, בעל העסק טוען כי באיזור רחוב שנקר כלל לא נראו פועלים. "בקושי באו לכאן, שום דבר לא זז, דממת מוות, בדיוק כמו העסקים שלנו. אם אתם לא עובדים, אז למה להשאיר סגור? גם ברחוב אילת אותו מצב, אין בכלל פועלים. כל המקום נראה כמו אתר בנייה נטוש. אומרים לנו להתאפק ולהתאזר בסבלנות. אנחנו יכולים, אבל זה לא פייר כשזה נעשה לחינם. כי החגים האלה אני וכל חבריי הפסדנו לקוחות בלי שקידמו מסילה אחת".

2 צפייה בגלריה
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
פקק בגלל עבודות הרכבת הקלה בחולון
(צילום: איילת רוטה גבאי)

מנת"ע נמסר בתגובה: "אכן קיים עיכוב בסיום החסימה בקטע משנקר, הנובע מהצורך המיידי לביצוע עבודות ניקוז וביוב בצומת ההסתדרות, וזאת במטרה לבטל קווים ישנים קיימים ולחדש תשתית באיזור. זו הסיבה שגם עבודות התשתית והפיתוח האחרות מתעכבות. לצורך ביצוע העבודות בשנקר, על נת"ע לבצע חסימה הרמטית בצומת ההסתדרות ל־72 שעות, עקב חפירות עמוקות במקום. הסדר התנועה הכולל חסימה בצומת עדיין בשלבי אישור בעירייה ובמשטרה. בינתיים עושה נת"ע ככל אשר בידה לצמצם את ההפרעה לתנועה".

קראו גם:

הרחובות הראשיים בהם מתבצעות עבודות הרכבת הקלה בחולון: שנקר, קוגל, סוקולוב, חנקין, קראוזה, ברקת ובר לב.