היום (שלישי) בשעה 13:00 התקבל דיווח על שלושה ילדים בגן טרום חובה "תור" ברחוב קראוזה בחולון שככל הנראה לקו בהרעלה עקב חשיפה לחומר ניקוי. מספר ילדים סבלו מקשיי נשימה וחובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם במצב קל לבית החולים וולפסון, זמן קצר לאחר מכן פונו עוד 3 ילדים שלא חשו בטוב.
2 צפייה בגלריה
גן תור בחולון
גן תור בחולון
גן תור בחולון
(צילום: פרטי)
המשטרה פתחה בחקירת המקרה כאשר על פי החשד, גננים שעבדו בחצר בית פרטי הסמוך לגן ריססו חומצת מלח והילדים ככל הנראה נשמו אותה והיא הרטיבה חלק מהם, ונסיבות המקרה נמצאות בבדיקה.
תושבת חולון, ריטה סגל, שבנה אביב פונה לקבלת טיפול רפואי סיפרה על התחושות "הגננת התקשרה אלי לעבודה, היא לא אמרה 'הכל בסדר' כמו שאת מחכה שגננת תגיד בתחילת כל שיחה, היא מיד סיפרה מה קרה, הסבירה שהם עדיין מבררים אבל שאביב נרטב מהחומר ושרף לו ברגל, היא הרגיעה אותי אבל אמרה שכל הנושא בברור. יצאתי מיד לכיוון הגן ולפני שהגעתי היא התקשרה לומר שנפגוש אותו בבית החולים כי הוא פונה באמבולנס עם סייעת והורה נוסף".
מה אמרו לך בבית החולים?
"הגננת צילמה את החומר אז הם ידעו במה מדובר. אביב מרגיש טוב, הוא כבר שוחרר הביתה. הוא סיפר ששיחק בחצר עם עוד שני חברים, הם חבורה כזאת, ופתאום משהו השפריץ עליהם. עכשיו הוא מרגיש טוב אבל חייבים לבדוק איך דבר כזה קרה".

2 צפייה בגלריה
באילו חומרי הדברה משתמשים בגינות בעיר שלכם?
באילו חומרי הדברה משתמשים בגינות בעיר שלכם?
ריסוס רעיל
(צילום: shutterstock)

לדרישה הזאת שותפים כלל ההורים, בניהם גם אופיר קורן, שביתה לומדת בגן "כל ההורים הגיעו לגן, היו שם כיבוי אש, קב"ט העירייה ומד"א, ניסינו להבין מה קרה. הסייעת הסבירה שהיתה סיטואציה מוזרה, שאחד הפועלים בגינה הסמוכה היה מעל הגן ושאחרי ההשפרצה הפועלים צחקו, פתאום אותו פועל התפרץ עליה בצעקות, אמר שהם סתם צחקו עם הילדים עוד לפני המקרה, החזירו להם כדור שברח ושוחחו איתם. לא ברור לי למה הם חושבים שזה מקובל שאנשים בוגרים יפנו לקטינים בתוך מוסד חינוכי, ישוחחו עימם ויעבירו להם דברים. עם כל מה שקורה במדינה שלנו חייבים לשמור על ערנות, אלו מצבים מפחידים".
קראו גם >>>
כעת ההורים דורשים בדיקה יסודית של נסיבות המקרה "זה לא מקובל עלינו" אומרת קורן "הבדיקה חייבת להיעשות בכל המישורים, כמו שמדביר עירוני מחויב לפרסם מודעה לפני ריסוס גם בעל נכס פרטי הסמוך למוסד חינוך חייב להתריע. אם הם רק היו מעדכנים את הגננת היא בוודאי לא היתה מוציאה את הילדים לחצר. זו פעולה פשוטה שיכלה לפתור את כל המצב הזה, מזלם שלא נגרם נזק חמור, אומרים שהילדים נפצעו קל אבל זה ממש נס, אני לא רוצה לדעת איך המצב היה עלול להיגמר. חייבים לעשות הכל כדי שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "באירוע חמור שקרה היום בחולון בעת ששהו ילדים בחצר גן הילדים, התיזו גננים שעבדו בגינת הבית הסמוך חומצת מלח כחלק מעבודתם וחלק מהילדים נשמו את החומצה ואצל חלקם היא נגעה בעור. הגננת התקשרה מיידית למד"א ועדכנה את אבטחת מוסדות החינוך בעירייה. 3 ילדים פונו לביה"ח והאירוע מתוחקר על ידי המשטרה והעירייה".