תחנות אוטובוס חדשות נבנו ממש לאחרונה ברחוב צאלים פינת אילת בחולון (מדרום לצפון – לכיוון בית החולים וולפסון). מדובר בבשורה טובה למען נוסעי התחבורה הציבורית, אבל מטענות רבות ומתועדות שהגיעו מצד תושבי העיר עולה כי הן נבנו בצורה שמסכנת את הולכי הרגל והנוסעים.
2 צפייה בגלריה
תחנת האוטובוס בחולון
תחנת האוטובוס בחולון
תחנת האוטובוס בחולון
(צילום: פרטי)

התחנות החדשות הוקמו לאחר שהרחוב כולו היה חסום במשך ארבע שנים, בשל עבודות הכנות לקראת הרכבת הקלה, סלילה מחדש של הכביש והרחבת המדרכות ואזורי הולכי הרגל.
אלא שעם סיום העבודה והנחת תחנת האוטובוסים החדשות על המדרכה, כנראה שהמתכננים שכחו דבר אחד: להשאיר מקום להולכי רגל ללכת על המדרכה, מאחר והיא משמשת לא רק את אלה שממתינים לאוטובוס. יתרה מכך: אנשים בכיסאות גלגלים מתקשים במיוחד לעבור, בייחוד אלו שבדרך או בחזרה מבית החולים וולפסון.

קראו גם:

כך מספר ל"מיינט חולון" אחד מתושבי העיר: "אני בתחנה החדשה כל בוקר, ובעיקר בשעות העומס - המרחק שנשאר בין התחנה לשפת המדרכה עומד על פחות מ-20 סנטימטרים. מי שבנה את זה לא הותיר מקום להולכי רגל ללכת, וכשהתחנה עמוסה אנשים פשוט יורדים לכביש כדי לעקוף את עומס ופשוט הולכים להמשך הרחוב כשהם צועדים על הכביש. פשוט לא נותרת מדרכה פנויה".

2 צפייה בגלריה
תחנת האוטובוס בחולון
תחנת האוטובוס בחולון
תחנת האוטובוס בחולון. אין מקום ללכת על המדרכה
(צילום: פרטי)

תושב אחר אפילו תיעד אישה עם הליכון שרצתה ללכת לכיוון דרום, והבחינה שגם עמוד התחנה - המודיע על שעת הגעת האוטובוסים, מונח במקום שלא מאפשר לה להסתובב עם ההליכון בצורה נוחה בשל רוחבה הצר של המדרכה.
"עכשיו הייתה פה גברת עם הליכון והספקתי לצלם את זה, אבל לפני כמה ימים היה פה אדם עם כיסא גלגלים רחב, והוא לא הצליח לעבור. אנשים עזרו לו לרדת לכביש, ולאחר מכן העלו אותו מחדש. אני לא יודע אם תחנת האוטובוס גדולה מדי, או שהמדרכה צרה מדי – אבל מה שנעשה פה זה פשוט חלם מוחלט", אומר התושב.
צפו בסרטון מהתחנה הבעייתית:
תחנת האוטובוס המסוכנת בחולון
(צילום: פרטי)

במקרה המתועד בסרטון הצליחה האישה לתמרן עם ההליכון, אבל במקרים אחרים, וכשיש עומס בתחנה זה פשוט בלתי אפשרי והולכי הרגל נדרשים לרדת לכביש. "זה פשוט מסכן את שלום הציבור, מישהו צריך לבוא ולתקן את זה במהירות", מסכם אחד הנוסעים.
מחברת "נתיבי איילון" נמסר בתגובה: "נתיבי התחבורה הציבורית שנפתחו לאחרונה לתנועה ברחובות המעפילים ואילת לרווחת ציבור התושבות והתושבים בעיר חולון, מאפשרים קישוריות וחיבוריות גבוהה לערי גוש דן ותל אביב, תוך שימוש בתחבורה בת-קיימא. בנוסף, במסגרת הקמת הנת"צ החדש שופרו פני הרחוב ותשתיות חיוניות. אנו מודעים לבעיות הגישה לתחנה, ובתוך כך, בוחנים לעומק את הנושא אל מול אתגרי התכנון ובמידת הצורך יתבצעו שינויים הנדסיים על מנת לאפשר מעבר נגיש לכלל משתמשי הדרך".