יעקב כהן, מנהל את חנות האופניים שלו בשדרות דב הוז בחולון כבר 37 שנים. בניגוד למרבית חנויות האופניים בעיר שנאלצו לסגור בגלל הסגר, כהן קיבל אישור של חנות חיונית וממשיך לעבוד במלוא המרץ.
1 צפייה בגלריה
יעקב כהן
יעקב כהן
יעקב כהן
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
לקראת יום כיפור הוא רגיל לעומס גדול, מגייס את ילדיו שיבואו לסייע ומרחיב שעות פעילות. אך השנה הקורונה גרמה לו לחשב מסלול מחדש.
"אני לא פתוח לתיקונים או מכירה בתוך החנות", הוא אמר השבוע ל"ידיעות חולון־בת ים", "אלא רק למשלוחים של אופניים או חלקי חילוף".
משלוחים? תסביר.
"תראי, אני לא שונה מכל בעל עסק אחר במדינה. ישנו איסור מאוד ברור של משרד הבריאות לפתוח את המקום עצמו לקהל הרחב, בשל החשש להתקהלות. וגם אני לא שונה בעניין הזה. אז אני פשוט מקבל הזמנות לאופניים, או לתיקונים, ואני משתמש בשליחים כדי לטפל בהזמנות האלה".
יש ביקושים חדשים לאופניים בעקבות הקורונה?
"בוודאי, ובלי קשר ליום הכיפורים. עוד לפני הסגר היו הרבה רוכשים חרדיים שחיפשו דרכים אחרות להגיע ממקום למקום כי אנשים שנהגו עד לא מזמן לנסוע בתחבורה הציבורית החליטו למצוא לעצמם אלטרנטיבה אחרת, פחות מסכנת".
וברמת העסק, הקורונה השפיעה על העבודה שלך?
"בגלל, כפי שאמרתי, האופניים הפכו לכלי תחבורה לכל דבר, בטח החשמליים שביניהם, וזאת גם הסיבה שאני מוכר כעסק חיוני, ממש כמו מוסך. אבל אין ספק שהמצב שונה, בימים כאלו בדרך כלל אין אוויר לנשום והיום אני בעיקר עובד מול לקוחות קבועים, כאלה שמכירים אותי אחרי עשרות שנים של פעילות ויודעים בדיוק מה הם צריכים. בכל מקרה, יש פרנסה ואני מקווה שלכולנו תהיה שנה טובה ושנחזור במהרה לשגרה".