שני סולימן (36) היא תושבת שדרות, אך בימים האחרונים היא הביאה לעולם את תאומיה הרכים דווקא בחדר הלידה של וולפסון, לאחר שנמלטה מהעיר בזמן אירועי התופת וחדירת המחבלים בשבת השחורה.
3 צפייה בגלריה
משה ושני
משה ושני
משה ושני. ההורים הטריים
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
מי יכול היה לדמיין לעצמו שבחודש התשיעי להריונה עם תאומים, בעלה יהיה נצור בממ"ד אל מול מאות מחבלים, והלידה תהיה שונה מאוד ממה שתכננו לעצמם.
"עברנו מאשדוד לשדרות, כי חיפשנו משהו שיהיה יותר נעים מבחינת הקהילה, ושמענו שבשדרות יש קהילה חמה ועוטפת מאוד", מספרת שני שעברה בשנים האחרונות הרבה טיפולי הפריות, והבשורה על ההיריון לתאומים הייתה מרגשת במיוחד עבורה ועבור בעלה, משה.
בשבת השחורה של ה-07 באוקטובר, שני הייתה אצל אימה באשדוד, בעוד שבעלה - משה, נשאר בביתם שבשדרות. "קמנו בבוקר לרעש האזעקות יחד עם כל מדינת ישראל. בהתחלה בכלל לא נלחצתי, עד שראיתי את הרכב הלבן המדובר עם המחבלים בשדרות בסרטונים בפייסבוק". באותו הבוקר, משה, נעל עצמו בממ"ד ביתם והתחושות היו קשות מאוד. "ההיסטריה הייתה קשה, חששתי לשלומו וזה היה פשוט כאוס. האירוע השפיע עליי גם ברמה הפיזית והנפשית", מספרת שני.
משה מוסיף ומספר: "הייתי נעול בממ"ד עד ליום למחרת, יום ראשון, כל זה כשברקע יריות אוטומטיות של מחבלים. הוקפצתי למילואים בצו 8 - ואני לוחם בחיל הנדסה. לא חששתי לרגע. פחדתי על שני ועל התאומים שעוד לא נולדו, יותר ממה שפחדתי מהמחבלים".

3 צפייה בגלריה
משה ושני
משה ושני
משה ושני. לא ככה הם תכננו את לידת התאומים
(צילום: מהאלבום המשפחתי)

קראו גם:

משה, נהג משאית במקצועו, מספר כי מקום עבודתו נפגע בעקבות המלחמה, ומסביר: "העבודה שלי בניר עוז והמפעל שלנו הופגז, אז כל המפעל כרגע הוא שטח צבאי. הייתי שלושה שבועות במילואים, עד שהייתי צריך להגיע לעזור לשני, ובעצם נקראתי גם לפה לצו 8".
למרבה המזל, הלידה של שני עברה בהצלחה רבה, ונולדו לה תאומים: בן ובת. משום שנולדו בשבוע ה-36, הבן אושפז בפגייה והבת אושפזה במחלקת ילודים בוולפסון.
"בפגייה כולם מדהימים ומקצועיים. כל תינוק ותינוקת מקבלים יחס כאילו זה הילד של אותה אחות בפגייה. אני רוצה להודות לכל הצוותים הרפואים שטיפלו בי על הכל", אומרת האם טרייה.

3 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)

מנהל מחלקת נשים ויולדות וולפסון, פרופ' ערן ויינר: "כל לידה היא התרגשות ועולם ומלואו, על אחת כמה וכמה לידת תאומים, ובטח לידה בנסיבות של שני. בזמנים קשים אלה - למדינה, לעיר שדרות ולמשפחה של שני - שמחנו להיות שותפים להבאת אור לעולם (אור כפול במקרה של שני)".
ד״ר ענת אורון, מנהלת הפגייה ומחלקת ילודים במרכז הרפואי וולפסון: "לידת התאומים של שני ומשה היא סמל מרגש לחיים החדשים שנוצרים כאן ולהמשכיות של כולנו. אנחנו מאחלים להם, למשפחה ולכל עם ישראל ימים טובים, ושיגדלו לתפארת בבריאות טובה וחיים מאושרים".
כשנשאלה שני אם תחזור להתגורר בשדרות בתום המלחמה, אמרה: "חד משמעית כן. אנחנו צריכים להיות חזקים, מאוחדים ולא להישבר. איפה שיש דם – אנחנו נשתול פרחים, כי אנחנו פה כדי להישאר. בחרנו בחיים ואנחנו נקום ליום שלאחר מכן, ורק צריכים לשמור על אחדות, וזה מה שיגרום לנו לנצח".