חולון ובת ים התברכו בכמעט כל רשת סופרמרקט אפשרית: שופרסל, טיב טעם, קרפור, רמי לוי, סופר דוש וזו רק רשימה חלקית. עם זאת, צרכנים חכמים יודעים שהמחירים האטרקטיביים ביותר נמצאים לרוב ברשתות המזון הפונות לקהל החרדי. הבשורה בבת ים ובחולון היא ששתי רשתות מזון כאלה ייפתחו אצלנו בקרוב, ויתנו פייט לשאר המרכולים בעיר.
3 צפייה בגלריה
רשתות סופמרקט חדשות מגיעות לעיר
רשתות סופמרקט חדשות מגיעות לעיר
רשתות סופמרקט חדשות מגיעות לעיר
(צילום המחשה: canva)

הראשונה, רשת "יש חסד" החרדית (מבית שופרסל) עומדת להיפתח בקרוב ברחוב המרכבה באזור התעשיה בחולון ותתפרש על פני 4,000 מ"ר.
לרשת "יש חסד" יש כיום כ-52 סניפים ברחבי הארץ, רובם באזורים בהם יש בעיקר אוכלוסייה חרדתית-דתית, כמו ירושלים, צפת, אריאל, בני ברק ועוד. זהו הסניף הראשון של הרשת שעומד להיפתח בחולון, ויש לכך יתרונות וחסרונות.
היתרון הוא כמובן המחיר. בדרך כלל המחירים ברשתות החרדיות נמוכים משמעותית מרשתות שיווק אחרות, בשל אופי האוכלוסייה הרוכשת באופן קבוע בסניפים. החיסרון הוא שמרבית המותגים והמוצרים שאנו רגילים לראות ברשתות אחרות לא יופיעו על המדפים ברשת זו (במיוחד כאשר מדובר במוצרי יוקרה או מעדנים מחו"ל). עם זאת, תמצאו כאן מוצרים של רשתות פחות מוכרות, ואם לא תתעקשו על מותגים, תוכלו כאמור להוזיל את סל הקניות.

3 צפייה בגלריה
רשת השיווק "יש חסד"
רשת השיווק "יש חסד"
רשת השיווק "יש חסד" בירושלים
(צילום ארכיון: ענת יורובסקי)

מועד הפתיחה של הסניף עדיין אינו ידוע, אך פורסמו כבר מודעות "דרושים" לעובדים במגוון רחב של תפקידים בסניף שעומד לקום: קופאים, עובדי מעדניה / קצביה, סדרני סחורה, ומחסנאים.
מדוברות הרשת נמסר: "רשת ׳יש׳ בוחנת כל העת פתיחת סניפים ברחבי הארץ, על מנת להמשיך ולשרת את כלל הציבור בישראל".

קראו גם:

הרשת השנייה שמגיעה לאזורנו היא "חסד לאלפים", שגם היא מאופיינת ברשת מזון מוזלת במיוחד המיועדת לרוב לקהל החרדי, וסניפים שלה כבר פועלים בבית שמש, נתיבות וגן יבנה. מקורות יודעי דבר אף סיפרו ל"מיינט" כי, "הרשת הולכת לשבור את השוק בבת ים ולהוריד את כל המחירים, מהלך שעלול להטריף את כל רשתות השיווק הגדולות".
הסופרמרקט החדש יוקם במתחם ששימש את "דוש המהדרין" מתחת לאולמי בלאג'יו, ברחוב ישראל וינשגראד המסגר 6 באזור התעשייה בבת ים. גם כאן כבר החלו בגיוס עובדים, בין השאר מחפשים: קופאים, סדרנים ואפילו סגן מנהל סניף.
הרב רפי שינפלד, מנהל 'חסד לאלפים': "הסופרמרקט החדש בבת ים יתפרש על פני 2,600 מ"ר, והוא ממוקם איפה שהיה סופר דוש. גם רשת "חסד לאלפים" תהיה כשרה למהדרין".

3 צפייה בגלריה
רשתות סופמרקט חדשות מגיעות לעיר
רשתות סופמרקט חדשות מגיעות לעיר
רשתות סופמרקט חדשות מגיעות לעיר
(צילום המחשה: canva)

מתי הסניף צפוי להיפתח?
"אנחנו מקבלים מפתח ממש בתחילת השנה האזרחית (01 בינואר, 2024), ואני מאמין שנוכל להיפתח כבר כשבועיים לאחר מכן", כלומר הרשת מתעתדת לפתוח ב-14 בינואר, 2024.
ברחבי הארץ ישנן כ-14 ברשתות מזון הפונות לאוכלוסייה החרדית: "שערי רווחה", "אושר עד" (שהסניף הכי קרוב שלו ממוקם ברחוב האצ"ל באזור התעשייה המערבי של ראשל"צ), "יש חסד", "שפע ברכת השם", "מחסני השוק מהדרין", "זול ובגדול", "יש בשכונה", "מעיין 2000", "שוק מהדרין", "שירה מרקט", "בר כל טוב", "נתיב החסד" (שסניף שלו פועל ברחוב ניסנבאום בבת ים), "שפע ברכת השם קרוב לבית" ו-"רשת גוד מרקט".