שנה אחרי קריסתו של בניין מספר 38 ברחוב סרלין בחולון, סיימה השבוע חברת אאורה את פינוי ההריסות לקראת תחילת העבודות להקמת בניין חדש במקום.
3 צפייה בגלריה
הבית ברחוב סרלין. נהרס סופית
הבית ברחוב סרלין. נהרס סופית
הבית ברחוב סרלין. נהרס סופית
(צילום: קובי קואנקס)
"אני רואה את זה והלב שלי דופק", סיפרה דיירת שגרה בשכירות בדירה בבניין וצפתה בסרטון מההריסות שפורסם ב"מיינט חולון". "אני לא חושבת שהייתי רוצה לראות את זה בזמן אמת כי עד היום יש לי טראומה מהסרטונים של הקריסה. אני גרה ליד סרלין וחוששת להתקרב לאיזור. אני שמחה עבור דיירי הבניין, מגיע להם פיצוי אחרי כל מה שהם עברו. לצערי כשוכרת אין לי קשר למבנה החדש ועד היום אנחנו מנסים להשתקם מהאובדן והתחושות הקשות, יש נחמה בידיעה שמתוך ההרס צומח משהו חדש".

הבניין ברחוב סרלין נהרס - צפו בדחפורים בפעולה >>>

מה יקרה עכשיו?

"אנו שמחים להשלים היום את הריסת הבניין שקרס והיווה סכנה לציבור", אמר הבעלים ומנכ"ל אאורה, יעקב אטרקצ'י. "לאחר מכן, ברצף, בתיאום עם העירייה, נתחיל את החפירה והבנייה כדי שדיירי הבניין שסבלו כל כך הרבה, יקבלו את הדירות הטובות ביותר, בסטנדרט הגבוה ביותר ובמהרה יחזרו מאושרים לדירות חדשות. אנחנו בתהליך מהיר מול העירייה והאינטרס של שני הצדדים הוא לאשר ולהתקדם כמה שיותר מהר.
"כל הדיירים חתמו מולנו על ההסכם ואנחנו מודים להם על האמון ועל הזכות. לקחנו את הפרויקט הזה מתוך אמונה שזו המחויבות שלנו, למרות שהפרויקט עם רווחיות נמוכה משמעותית מהמקובל".
אטרקצ'י מספר כי נושא המבנים הרעועים מעורר תשומת לב מאז האירוע הדרמטי בסרלין, "לצערי, רק כשהבניין קרס עלתה המודעות הציבורית לבניינים במצב רעוע ולנושא הבטיחות בבנייה הישנה. יש אלפים רבים של בניינים כאלה בארץ. צריך לעשות מעשה ולחדש את ישראל".

קראו גם:

לאחר השלמת הריסת יתרת הבניין יתחיל תהליך חפירת היסודות והבנייה. כבר לפני כשבוע אישרה הוועדה המקומית להפקדה את התב"ע שהוגשה על ידי אאורה, והעבודות יתקדמו בהתאם.

3 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין
הבניין ברחוב סרלין
הבניין ברחוב סרלין. לפני שנהרס
(צילום: קובי קואנקס)

3 צפייה בגלריה
הבניין ברחוב סרלין
הבניין ברחוב סרלין
הבניין החדש שצפוי להיבנות ברחוב סרלין
(הדמיה: אדריכל בן קוטלר)

מחברת הבנייה נמסר כי היא מתכננת להקים במקום בניין מפואר, עמיד בפני רעידות אדמה ונזקים, בן 15 קומות ובו 90 דירות חדשות שיחליפו את 32 הדירות הישנות שקרסו. הדיירים הוותיקים יקבלו דירות חדשות וגדולות עם מרפסת, ממ"ד וחניה צמודה.