מתחזקת ההערכה שתקלה בתרופה היא זו שגרמה למותם של שני מטופלים שנטלו אנטיביוטיקה מסוג צפטריאקסון. אחד מהם נפטר בסוף השבוע האחרון בבית החולים וולפסון, אישה נוספת נפטרה קודם לכן בבית החולים אסותא באשדוד. כעת מתברר שבוולפסון לא עודכנו הרופאים לגבי מקרה המוות הראשון: "אף אחד לא דיווח. אם היינו יודעים זה יכול היה מאוד לעזור".
2 צפייה בגלריה
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
המרכז הרפואי וולפסון
(צילום: דוברות וולפסון)
האירוע מעורר סימני השאלה התרחש בסוף השבוע האחרון. מטופל בבית החולים וולפסון נפטר לאחר שטופל באנטיביוטיקה מסוג צפטריאקסון ופיתח תופעות לוואי חמורות לשימוש בתרופה. בוולפסון מיהרו לעדכן את משרד הבריאות, אך רק אז התברר להם שלפני כחודש נפטרה אישה נוספת בבית חולים אחר בארץ. זאת לאחר שגם היא פיתחה תגובה חמורה לשימוש באצווה של האנטיביוטיקה המדוברת.
המקרה לא דווח לשאר בתי החולים בארץ כי היה מדובר במקרה יחיד, אך לאחר הדיווח מוולפסון נפתח בירור במשרד הבריאות. שם מיהרו להודיע על הפסקת השימוש באצווה המסוימת של האנטיביוטיקה מסוג צפטריאקסון, בין היתר כיוון שבעבר לשני המטופלים לא היתה רגישות לתרופה המדוברת.

2 צפייה בגלריה
תרופה
תרופה
תקלה בתרופה?
(צילום: shutterstock)

בשיחה עם "מיינט" מספר גורם בכיר במרכז הרפואי וולפסון כי "זו תרופה שנמצאת בשימוש הרבה פעמים. גם אצל מטופלים אחרים וגם אצל המטופל הזה שנפטר, ואף אחד לא הגיב כך".

קראו גם:

מה לדעתך הייתה הבעיה?
"הערכה היא שלאצווה הזאת היתה בעיה, כיוון שבדיעבד גילינו שבעוד בתי חולים בארץ גילו רגישות. המשמעות היא שלא התרופה לא תקינה, אלא יש חשד לפגם מסוים באצווה, והוא זה שגרם למשרד הבריאות להוציא את הריקול. אף אחד לא יכל להעלות על דעתו שזה יגרום לתגובה כזאת. לצערנו לפני כחודש נפטרה אישה באסותא באשדוד מאותה אווצה, אנחנו לא ידענו מזה ואם היינו יודעים זה יכול היה מאוד לעזור".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "במשרד התקבל דיווח מבית החולים אסותא אשדוד על מקרה אחד של תמותה לפני כחודש, כאשר עדיין נבדק האם יש קשר לתרופה. בדיווח זה לא צוינה האצווה של התרופה. מדובר על מקרה ספורדי שיש לבדוק אותו ואינו יכול להעיד לכשעצמו על בעיה כלשהי בתרופה. עד כה לא התקבלו דיווחים רשמיים נוספים בעקבות מכתב משרד הבריאות לבתי החולים".