אירוע נדיר ומפחיד התרחש אמש (רביעי) בבית החולים וולפסון בחולון. צעירה בת 19 נפטרה לאחר שלקחה כדור אופטלגין, משכך הכאבים הנפוץ שנמכר בישראל ללא מרשם.
2 צפייה בגלריה
בית החולים וולפסון
בית החולים וולפסון
בית החולים וולפסון
(צילום: עידו ארז)
הצעירה הגיעה לבית החולים וולפסון בחולון כשהיא במצב אנוש, לאחר שככל הנראה נטלה תרופת אופטלגין, המיועדת לשיכוך כאבים והורדת חום, וסבלה מתופעות לוואי מוכרות אך נדירות של התרופה. כבר כשהגיעה לחדר המיון בבית החולים וולפסון, מצבה הוגדר אנוש, והיא התמוטטה.
הרופאים החלו לבצע פעולות החייאה, ובשלב מסוים היא אף חוברה למכשיר אקמו אך לבסוף, לאחר כעשר שעות בהם נאבקו על חייה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
לפי ההערכות, הכדור שנטלה הצעירה גרם לה לתופעת לוואי קשה ונדירה, שהסיכוי לה מוערך ב- 1 למיליון, וכתוצאה ממנה נפגע ונהרס מוח העצם.
כעת יבדקו אנשי המקצוע את הקשר בין הכדור לבין ההידרדרות הטראגית שהובילה למותה.

2 צפייה בגלריה
אישה תרופות
אישה תרופות
אחת התרופות השכיחות בישראל
(צילום המחשה: shutterstock)
יש לציין כי בישראל האופטלגין הינה תרופה ללא מרשם, אך יש מדינות בעולם, ביניהן ארה"ב שבהן נאסר השימוש בתרופה.

קראו גם:

מחברת טבע, יצרנית אופטלגין, נמסר: "ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. המידע היחיד שיש בידנו מקורו מהפרסום בטלוויזיה, כך שבהיעדר מידע רפואי מוסמך ממשרד הבריאות, בית החולים או הרופא המטפל אין באפשרותנו להתייחס עניינית. נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו, בכל שנה, לשיכוך כאבים - ביעילות ובבטיחות. יודגש כי אופטלגין עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם".