"אם יש משהו שלמדתי, זה להיות מוכן לכל דבר", אומר השבוע מוטי ששון, שביום רביעי הקרוב יפתח את שנת הלימודים ה־28 שלו כראש עיריית חולון. "לא משנה אם הלמידה מרחוק או פרונטלית, לא משנה מה הן ההנחיות ומה משתנה, אנחנו מוכנים לכל התפתחות ולוקחים כל שינוי בחשבון".
1 צפייה בגלריה
ששון. "לא שוכחים להשקיע גם בתחומים שאינם קשורים בקורונה"
ששון. "לא שוכחים להשקיע גם בתחומים שאינם קשורים בקורונה"
ששון. "לא שוכחים להשקיע גם בתחומים שאינם קשורים בקורונה"
(צילום: קוסי קואנקס)
קראו גם:
ועדיין, מדובר בתקופה שאין קץ להפתעות שהיא טומנת בחובה.
"בגדול אני מאוד אופטימי, אבל ברור לנו שדברים משתנים ואנחנו חייבים להיות גמישים. כמובן שכל נושא הקורונה אינו בשליטת ראשי הרשויות אלא בידי הממשלה, לכן חשובה לנו הפעילות של המרכז לשלטון מקומי ופורום ה־15 של הערים הגדולות. אסור שכל ראש עירייה יפעל כאוטונומיה נפרדת ויקבל החלטות פופוליסטיות, חשוב שנעבוד בתיאום ובהתאם לנהלים קבועים שהתקבלו על ידי שיקולים מקצועיים".
יש לך חשש מפני החיסונים בבתי הספר?
"ממש לא. להיפך, אני בעד. ברור לי שיהיו כאלו שיתנגדו, אבל הם לא מחויבים בשום דבר. לנו חשוב להנגיש את החיסונים כי ברור לנו שזאת הדרך היחידה לנצח במאבק הזה. לצערי יותר מ־1.1 מיליון תושבים במדינת ישראל לא התחסנו ואנחנו קוראים לציבור לקחת אחריות".
"אנחנו רוצים שהתלמידים יפגשו את המורים והחברים שלהם, לכן אנחנו עושים כל דבר שביכולתנו כדי לצמצם את ההדבקה, אבל לצד זה לא מוותרים על בריאות הנפש של התושבים"
כיצד העירייה תגן על תלמידי ומורי העיר מהקורונה?
"בגדול אנחנו עובדים כרגיל, כי כבר למדנו כיצד לחיות לצד הקורונה, היא לא עומדת להיעלם לשום מקום ולכן אנחנו מסתגלים למצב ומתנהלים לצידה. פתחנו כמה מוקדים לבדיקות סרולוגיות לגילאי שלוש עד 12 בתקווה להקל על ההורים לקראת 1 בספטמבר, אנחנו כמובן מעודדים התחסנות וגם ערכנו לייב עם מומחים שנתנו מענה לכל השאלות של ההורים".
הסרבנים חוששים מכפייה.
"כפייה לא תהיה. אנחנו קוראים לכולם להתחסן, כי רק ככה ננצח את זה. ההעדפה הברורה שלי היא למדיה פרונטלית. אנחנו רוצים שהתלמידים יפגשו את המורים והחברים שלהם, לכן אנחנו עושים כל דבר שביכולתנו כדי לצמצם את ההדבקה, אבל לצד זה לא מוותרים על בריאות הנפש של התושבים".
מה זה אומר?
"השנה הוספנו לתקציב אירועי הקיץ יותר ממיליון שקל, סיבסדנו אירועים ותערוכות שאינם עירוניים ודאגנו להמון הנחות במתקנים עירוניים ובבריכות. אחרי השנה הקשה שעברה על אנשים היה חשוב לנו שהם יצאו החוצה, ינשמו אוויר וייהנו מעולם התרבות. ערכנו אירועי ילדים בשטחים פתוחים ובשכונות עצמן, כי אנחנו רוצים לראות את ילדי העיר בחוץ, נהנים ומכייפים".
לצד האירועים, במהלך הקיץ שופצו מוסדות החינוך, על פי העירייה, בסכום של יותר מ־6 מיליון שקלים, ונערכו עבודות גינון נרחבות. בקרוב גם ייפתח בעיר בית ספר לחינוך מיוחד. "גם בקיץ הזה אנחנו לא שוכחים להשקיע בתחומים שאינם קשורים בקורונה, הרבה שיפוצים והיערכות וכמובן תכנון להקמה בעתיד של מוסדות חינוך בהם יש צורך".
באיזה בית ספר תפתח את ה־1 בספטמבר?
"את זה משרד החינוך מחליט, אבל עבורי זה תמיד יום חג".
* בשיתוף מרכז השלטון המקומי