לקראת פתיחת שנת הלימודים הסתיימה עבודת השיבוץ של מינהל החינוך בעיריית חולון וכמעט כל תלמידי העיר קיבלו שיבוצים, למרות זאת לילדים רבים מהחינוך המיוחד טרם נמצאו גנים. הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה שעיריית חולון אמנם תיקצבה והצליחה להקים מבנים עבורם, אך לא קיבלה את האישורים הנדרשים ממשרד החינוך, וכתוצאה מכך המשרד לא הקצה לה צוותי עבודה וחינוך.
1 צפייה בגלריה
 מחפשים סייעת לבד
 מחפשים סייעת לבד
דרושים צוותים
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
יש לציין כי מדובר בילדים שעל פי חוק זכאים למסגרת חינוך מיוחד ומסגרת כזאת נחוצה להם כדי למנוע פערים בחינוך. למרות זאת, לרבים מהם נמסר כי הם ישובצו במסגרות רגילות ויקבלו ליווי של סייעת.
עקב פניות רבות שלחה הנהגת ההורים בחולון מכתב בהול למשרד החינוך בדרישה למצוא פתרון מיידי לבעיה, "עיריית חולון ערוכה ומוכנה לקלוט את הילדים הללו כולל בגני ילדים חדשים (הקצאת מבנים ותשתיות) אולם משרד החינוך אינו מאייש את התקנים הנדרשים לגן... מצב זה מהווה הפרה של זכויותיהם החוקיות של ההורים ובנוסף, מייצר מתח מיותר בין מינהל החינוך בעיר ובין ההורים", לשון המכתב בו מאיימת הנהגת ההורים לפנות לערכאות משפטיות אם לא יימצא פתרון, ואף להשבית את החינוך המיוחד בעיר חולון.
את המכתב הוציא עורך הדין עידו אוחיון, היועץ המשפטי של הנהגת ההורים העירונית בחולון, שמייצג הורים לילדים בעיר בהתנדבות וקורא להורים עם בעיות דומות לפנות להנהגה לקבלת סיוע, ליווי ותמיכה.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בשל היערכות לפתיחת גני ילדים נוספים בעיר חולון, שייתנו מענה לצורך הקיים, טרם ניתן שיבוץ סופי לכל הילדים".