ב-31 באוקטובר הגישו חברת "שפיר" ובעל תפקיד בחברה שתי תביעות לשון הרע נגד תושב חולון. פנסיונר בן 77, בעלי דירת מגורים בפרוייקט התחדשות עירונית, מתחם ששטחו 19 דונם ונמצא ברחובות חנקין-בלזן בחולון, שבו מעורבת החברה. סך התביעות, שהוגשו בשני בתי משפט שונים, על אותו מסד עובדתי מסתכמות בסכום עצום של כ-800,000 שקל.
4 צפייה בגלריה
הבניינים ברחוב חנקין 22-24 בחולון
הבניינים ברחוב חנקין 22-24 בחולון
הבניינים ברחוב חנקין 22-24 בחולון
(צילום: אוראל כהן)

התביעה הראשונה הוגשה על ידי חברת "שפיר" בבית המשפט השלום בתל אביב, באמצעות עו"ד שמלה על סכום של חצי מיליון שקל. בכתב התביעה נטען שהדייר, שהוא גם חבר בנציגות הדיירים בפרוייקט, מתח עליהם ביקורת נוקבת, אשר לטענתם עולה לכדי לשון הרע.
החברה צירפה לכתב התביעה מספר מכתבים שהוציא הנתבע, בהם טען שהחברה אינה מצליחה לקדם את הפרוייקט שיצא לדרך כבר בשנת 2013 (הרעיון הראשוני היה לקחת את 215- 239 דירות שקיימות כיום, ובעתיד לבנות פרויקט שאמור לכלול כ- 750 יחידות דיור שיכללו גם שטחי תעסוקה ומבני ציבור ש.ש), וכי "עד עצם היום הזה לא הוגשה תכנית כלשהי לרשויות התכנון", וממילא, לדבריו, עיריית חולון הודיעה, כי "אין לפרויקט היתכנות במתכונת המוצעה".
התביעה השנייה הוגשה בבית המשפט השלום בהרצליה. על בסיס אותן עובדות וטענות הגיש סמנכ"ל החברה, גד גרשון, תביעה אישית נגד הדייר על סכום הקרוב לכ-300,000 שקל.

4 צפייה בגלריה
התוכנית של שפיר משנת 2017
התוכנית של שפיר משנת 2017
התוכנית של שפיר משנת 2017
(צילום: מתוך אתר האינטרנט של החברה)

בכתב ההגנה שהוגש השבוע (04 בדצמבר) על ידי עו"ד מימון פאר, המייצג את הדייר, נטען כי מדובר ב-"תביעת השתקה שנועדה לבלום את הביקורת שמוטחת בחברה על רקע אי התקדמות הפרוייקט".
לפי כתב ההגנה, מדובר בפרויקט שהחל בשנת 2013 ועד היום טרם הוגשו תכניות והפרויקט לא התקדם. עוד נטכן כי דיירים רבים מתחו ביקורת נגד החברה, אולם לדבריו: "החברה בחרה להגיש תביעה רק נגד הפנסיונר שמתח ביקורת רצופה ומפורטת, שחברת שפיר לא אהבה במיוחד". עוד נטען בכתב ההגנה, כי "הביקורת שנמתחת על החברה היא במסגרת חופש הביטוי המוכר, ומדובר בזכות חוקתית שעומדת לזכות הנתבע ולזכותם של שאר הדיירים".

4 צפייה בגלריה
התוכנית של שפיר משנת 2017
התוכנית של שפיר משנת 2017
התוכנית של שפיר משנת 2017
(צילום: מתוך אתר האינטרנט של החברה)

עו"ד מימון פאר, המייצג את הפנסיונר, מוסיף ואומר כי "דוקטרינת תביעות השתקה מתחילה לתפוס מקום במשפט הישראלי, ורק לאחרונה סילק כבוד השופט עזריה מבית המשפט השלום בתל אביב, תביעה דומה על הסף".עוד ציין פאר כי "חברת שפיר כבר הגישה בעבר תביעות דומות בסכומים ניכרים נגד דיירים בפרויקט תמ"א בבת ים. התביעות הוגשו בקול תרועה רמה ונסתיימו בקול ענות חלושה".

קראו גם:

4 צפייה בגלריה
עו"ד מימון פאר
עו"ד מימון פאר
עו"ד מימון פאר. "תביעת השתקה"
(צילום: דניאל אדרי)

עו"ד מימון פאר, המייצג את הנתבע הוסיף וסיכם כי, "מדובר בתביעת השתקה קלאסית שבה מתקיימים כל המאפיינים שנקבעו בפסיקה לתביעות השתקה: מדובר בפערי כוחות עצומים בית התובעת לנתבע, סכום תביעה מופרך, עילת תביעה רופפת ועיסוקה בעניינים של הציבור. אני מקווה שבית המשפט יראה את התמונה המלאה גם בתביעה הזו וגם בתביעה האחרת שהוגשה בהרצליה ויודיע על המסקנה המתבקשת".
מחברת שפיר נמסר בתגובה כי כשיקבלו את לשון כתב ההגנה יגיבו בהתאם.