העירייה אינה מאפשרת לילדיכם ללמוד מחוץ לעיר? עורך דין מחולון נתקל בבעיה דומה מול מינהל החינוך של העירייה ופתח במאבק במסגרתו הוא מציע את שירותיו ללא תשלום לכל מי שהעירייה מסרבת לאפשר לילדיו ללמוד מחוץ לעיר: "לא ייתכן שהעירייה, שלא יכולה להציע לך מסגרת חינוכית מתאימה, תמנע מהילד שלך להתפתח במקום אחר".
1 צפייה בגלריה
"תשובה גנרית". עו"ד קורחוב ובנו איתי
"תשובה גנרית". עו"ד קורחוב ובנו איתי
"תשובה גנרית". עו"ד קורחוב ובנו איתי
(צילום פרטי)
קראו גם:
את ימיו בבית הספר היסודי עשה איתי, בנו של עו"ד אברהם קורחוב מחולון, המתמחה בגישור ודיני משפחה, בבית ספר "שובו" בתל אביב, המוגדר כחרדי. אך עם סיום לימודיו, לאחר שהתקבל לישיבה התיכונית לאמנות בבר אילן, סירבה העירייה להאריך לו את אישור לימודי החוץ.
"יש לי ילד מאוד יצירתי ואמנותי", מספר עו"ד קורחוב. "הוא מאוד מוכשר, עושה דברים מדהימים בצילום ואנחנו מטפחים את זה. בחולון יש תיכון דתי אחד בשם 'הראל', אך אין בו מגמת אמנות. לכן פנינו לישיבה התיכונית לאמנות בבר אילן ולשמחתי הוא התקבל. שלחתי לעירייה את כל האישורים, אך בזמן שכל חבריו קיבלו המשך לאישור לימודי חוץ לתיכון שובו בראשון לציון, הוא לא קיבל אישור להמשיך ללמוד בתל אביב. למה? לא נתנו שום הסבר הגיוני, אמרו שבית הספר בראשון לציון חרדי ובר אילן לא. זה לא נכון, אבל זה גם לא רלוונטי. מבחינתי זו סתם תשובה גנרית שלא מתחשבת בצורכי הילד".
עו"ד קורחוב הגיש תצהירים למשרד החינוך, אך לטענתו הוא לא מתכוון להסתפק בזה. "אם יהיה צורך נגיש גם עתירה לבית המשפט המחוזי. לא רק הילד שלי מתמודד עם הבעיה הזאת. פנו אליי עוד הורים שילדיהם רוצים ללמוד מחוץ לעיר, כי אין כאן מגמת אמנות בבתי הספר הדתיים, ושמחתי לייצג גם אותם. אני קורא לכל הורה שיש לו בעיה דומה לפנות אליי. עירייה שלא יכולה לספק את הצרכים החינוכיים של הבן שלי צריכה לאפשר לו להגשים את עצמו במקום אחר. ברור לכולנו שאם אפנה למשרד הפנים ואגיש תצהיר שקר שבני תושב תל אביב כל הבעיה תיפתר, אבל זה לא צריך להתנהל ככה. אסור לכפות על הורים לפעול בצורה כזאת".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "נקבעה פגישה בין האב לבין ראש מינהל החינוך להבהרת הנושא".