ביום שבת הקימה חלי טולדו את מאהל המחאה הראשון בגן "הילד הזה הוא אני" בחולון. למרות שביום שני עלה חשש כי אין היענות וטולדו שקלה להעביר את האוהל לרוטשילד, נראה כי תושבי עיר התעוררו והמקום החל לגדול ולקבל יותר ויותר כח. אתמול (שלישי) בערב הגיעו נציגי הפיקוח העירוני ודרשו מהקהל לפנות את המקום. לטענת הנוכחים, נמסר להם כי לא נעשו התאומים הנדרשים, אך טולדו וחברי המציגים שיחות עם פקחי העירייה שמוכיחים אחרת.
3 צפייה בגלריה
אוהלי המחאה בחולון
אוהלי המחאה בחולון
אוהלי המחאה בחולון
(צילום: חלי טולדו)
קראו גם:
"הגיעו פקחים בצהרים ובערב. הם חזרו עם מפקח אזורי", אמר הפעיל גולן בן עטיה, שהגיע מפרדס חנה לתמוך במחאה בחולון. "הם הזהירו שאם לא נתפנה נקבל דו"ח. אנחנו נאבקים על שכירות והם רוצים לתת דו"ח של 750 שקל. אבל אני עוד כאן, נשארתי כאן כל הלילה. הפקחים באים, אני אומר שלום יפה ומתעלם. יש לנו זכויות, מותר לנו להיות כאן 60 יום אם אנחנו לא מפריעים לאף אחד, זה לשון החוק. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שיש בה את זכות המחאה, אם הייתי רוצה לחיות בדיקטטורה הייתי עובר לסוריה".
3 צפייה בגלריה
חלי טולדו והפקח
חלי טולדו והפקח
חלי טולדו והפקח
(צילום: פרטי)
בן עטיה מבקש להזכיר כי המאבק הזה שייך לכולם, גם לעיריית חולון: "היום אני שם אוהל אחד דל ומוכן לשים את חיי על הכף, כי אני יודע שעוד שנה יהיו כאן מושבות של אוהלים. לא בגלל המחאה, אלא כי לאנשים אין ברירה. המאבק הזה הוא של כולנו".
מעיריית חולון נמסר: "עיריית חולון תומכת במאבק המוצדק של האזרחים להורדת מחירי הדיור בישראל. יחד עם זאת, בדומה להפגנה המחייבת קבלת אישור מראש, כך גם פעולת מחאה מחייבת תאום מראש, בוודאי כזו הכוללת פלישה לגן ציבורי ע"י הקמת אוהלים, פריסה של מחצלות, הצבת שלטים ולינה בגן, שבו מתקני משחק לילדים, פיסול סביבתי ומדשאה המיועדים לשימוש כלל הציבור. כל מי שמעוניין להקים אוהל בגן כפעולת מחאה, מוזמן לפנות למחלקה לפניות הציבור בעירייה באמצעות הדוא"ל ולהגיש בקשה שתיענה בתוך זמן קצר".
3 צפייה בגלריה
אוהלי המחאה בחולון
אוהלי המחאה בחולון
אוהלי המחאה בחולון
(צילום: חלי טולדו)
כל העדכונים - חדשות חולון