מעיק, אבל חשוב: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבצעת את מפקד האוכלוסין השביעי של מדינת ישראל, אך תושבי חולון הנדגמים לא מיהרו עד כה לקחת בו חלק. מפקד אוכלוסין נערך בממוצע אחת לעשור ובו נאספים נתונים דמוגרפיים- חברתיים על כל החברה הישראלית.
1 צפייה בגלריה
מחשב
מחשב
מחשב
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
כשבעה אחוזים מכלל תושבי המדינה ובתוכם כשבעה אחוזים מתושבי חולון נבחרו להשתתף במפקד האוכלוסין. ההשבה הינה חובה בהתאם לחוק פקודת הסטטיסטיקה. עד כה רק 25% מתושבי חולון השיבו לשאלון המפקדי, אחוז השבה נמוך יחסית לערים אחרות. מוטי ששון, ראש עיריית חולון: "קורא לתושבי העיר להשיב על השאלון המפקדי לטובת שיפור איכות החיים של כולנו לשנים הקרובות בחינוך, בתשתיות, בתחבורה ועוד".
ניצן הכהן, מנהל מפקד האוכלוסין: "מטרת המפקד לשקף תמונת מצב מהימנה ועדכנית של תושבי מדינת ישראל. שיתוף פעולה בהשבה על השאלון יסייע להצלחת המפקד ולשיפור איכות החיים של כולנו. קורא לציבור להשיב דרך אתר המפקד באופן דיגיטלי ומאובטח, המידע חסוי ואינו מועבר לאף גורם אחר".
תוצאות מפקד האוכלוסין משמשות את מקבלי ההחלטות ואת קובעי המדיניות ברמה הארצית והמקומית לקבלת החלטות על חיינו כמו: פתיחת מסגרות חינוך, פיתוח תשתיות, הקמת גני שעשועים, הקמת בתי חולים, תכנון תחבורה, הקמת מרכזי בילוי ופנאי לבני נוער או לאזרחים ותיקים ועוד. מלבד זאת, נתוני המפקד נגישים גם לשימוש הציבור הרחב ומסייעים לתושבים בתחומים שונים, למשל, בקבלת החלטה על מעבר דירה או על פתיחת עסק פרטי ועוד.
לראשונה יוכלו התושבים הנדגמים להשיב לשאלון באופן דיגיטלי ממחשב באמצעות אתר האינטרנט של המפקד. רק משתתפים שישיבו דרך האתר, יקבלו שובר מתנה בסך 75 שקלים. משך זמן ההשבה על השאלון נע בין עשרים לשלושים דקות בלבד. ההשבה הדיגיטלית תהיה פתוחה לציבור הנדגמים עד לסיומו הצפוי בדצמבר 2022.
לפרטים נוספים על המפקד בערוצי הדיגיטל של מפקד האוכלוסין 2022. באתר האינטרנט- mifkadisrael.cbs.gov.il ובשיחת חינם- 077-9903000
כל העדכונים - חדשות חולון