אנחנו לא צריכות פרחים, ערכות טיפוח וימי כיף ביום האישה.
עבורי יום האישה מסמל תמיד את החתירה לשוויון. שוויון בחלוקת עבודות הבית ושוויון בשוק העבודה - שני תחומים שגורמים לנו לקונפליקט תמידי ומקשים עלינו לצלוח בשלום את האיזון בית-עבודה.
1 צפייה בגלריה
רמה אליקים
רמה אליקים
רמה אליקים
(צילום: טל קירשנבאום)
מצד אחד, החברה מעודדת אותנו, הנשים, לממש את עצמנו, להיות קרייריסטיות, אך מצד שני, היא ממשיכה להתייחס לעבודות הבית ולאתגר גידול הילדים, כמשימות שמוטלות בעיקר עלינו כבעיה פרטית (מתי כבר תהפוך מערכת החינוך למתואמת עם שוק התעסוקה?!).
אותן עבודות הבית השקופות מביאות גם את המעסיקים "לחשוש" מלהעסיק אותנו שמא, חלילה, נבקש לצאת לפני הזמן או ניעדר כאשר הילד יהיה חולה. היטיבה לנסח זאת בעבר העיתונאית הפמיניסטית גלוריה סטיינם: "עוד לא שמעתי על גבר שמבקש עצות איך לשלב נישואין וקריירה"...
קראו גם:
לצערנו, ב-2022 על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על כל שקל שמרוויח גבר, אישה מרוויחה 68 אגורות, כלומר חלקנו עובדות בחינם במשך כרבעון שנתי. יחד עם זאת, שינוי מתחיל לבצבץ, וכך למשל בריאיון שהעניקה באחרונה השחקנית והדוגמנית רותם סלע לדנה ויס. היא סירבה להתנצל על השכר שהיא מרוויחה ובכך העבירה מסר ברור בנוגע לשוויון בשכר.
יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות לבדוק עם עצמנו מה עוד צריך לקרות כדי שלא נצטרך את היום הזה באמת והנה, למשל, כמה רעיונות: 50% נשים בכל מקום שבו מתקבלות החלטות, שכר שווה, סוף לאלימות המגדרית ועוד.
זה הזמן שלנו להיות אמיצות, לצאת מאזורי הנוחות, לשאוף ליותר ולתת דוגמה לילדות ולילדים שלנו. הכוח שלנו הוא היחד, החברות והאחווה שיש בינינו, כי רק ביחד נוכל לייצר עולם שווה יותר!
יום האישה שמח!
כל העדכונים - חדשות חולון