לפני כחודשיים יצא נתן מנחמוב (24) מבית הוריו שבחולון ומאז נעלמו עקבותיו. משפחתו ביקשה סיוע מהציבור בחיפושים אחריו, ולא הסתירה את החשש לחייו, מאחר שמנחמוב סבל מאז שירותו הצבאי מפוסט טראומה וממחלת הקרוהן. לפני כחודש גופתו נמצאה סמוך לכביש 44, באיזור חולון, וברשותו נמצא מכתב שטרם פוענח. היום, האח הצעיר של נתן, אליהו, מנתב את הכאב והניסיון לסיוע באיתור נעדר אחר, שלום רוטבן (25) מקריית מלאכי.
1 צפייה בגלריה
אליהו מנחמוב בחיפושים. בתמונה הקטנה: נתן מנחמוב ז"ל
אליהו מנחמוב בחיפושים. בתמונה הקטנה: נתן מנחמוב ז"ל
אליהו מנחמוב בחיפושים. בתמונה הקטנה: נתן מנחמוב ז"ל
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"אנחנו משפחה דתית, אבל נתן לקח את זה למקום אחר, וזה שינה בו משהו", משחזר אליהו. "היום אני מבין שהחיבור הזה עם הפוסט טראומה ומצב בריאותי קשה יוצר סיטואציה מסוכנת. קשה מאוד לעזור לאנשים במצב הזה, הם פשוט מתנתקים מהכל".
רוטבן נעדר מביתו מאז מבצע "שומר החומות", ומשפחתו הביעה חשש כי ההפגזות הציפו אצלו טראומת עבר. רוטבן היה רק בן 13 כשבמהלך מבצע "צוק איתן" נפלה רקטה בסמוך לביתו, והרגה שלושה אנשים שהכיר. "בינו ובין נתן יש דמיון עצום וזה נגע לליבי", מסביר אליהו, "גם הטראומה של נתן התחילה אחרי שחבר שלו לפלוגה, זיו מזרחי, נרצח בפיגוע בתחנת דלק בירושלים, לפני שש שנים. גם שלמה וגם אחי נכנסו חזק לדת ולכל מיני תחומים שלא תמיד כדאי להגיע אליהם. אנשים כאלו מאבדים תקווה, הם לא רואים מה קורה סביבם. המשפחה שלו פנתה אליי וכששמעתי את הסיפור שלו ראיתי מולי את נתן, רק ששלמה נעדר כבר חצי שנה ומגיע למשפחה שלו קצת שלווה".
אליהו גייס חברים נוספים ויחד, באמצעות אופנועים, סרקו את כל קו החוף בין אשדוד לאשקלון. אליהו מודה כי הזמן והמאמץ שהוא משקיע בחיפוש אחרי רוטבן מסייע לו להתמודד עם האבל על אחיו הגדול.
"זה חשוב לי, לא יכולתי לעזור לנתן ואני לא יודע כמה אני יכול לעזור לשלמה, אבל אני מרגיש שצריך לעשות משהו עבור אנשים שנמצאים במצב נפשי מורכב".
כל העדכונים - חדשות חולון