בסוף השבוע האחרון נהרגו בתאונות דרכים בישראל שני רוכבי אופנוע ורוכב נוסף נהרג שלשום (שני), ולא מדובר במקרים נקודתיים. שנת 2021 מסתמנת כשנת שיא קשה וכואבת במותם של רוכבי האופנועים, עוד בטרם הסתיימה. 79 רוכבי אופנועים נהרגו עד כה, זאת לעומת 68 שנהרגו בכל שנת 2020, שגם היא הייתה בזמנו שנת שיא במותם של הרוכבים.
2 צפייה בגלריה
תאונת אופנוע בחולון
תאונת אופנוע בחולון
תאונת אופנוע בחולון
(צילום ארכיון: איחוד הצלה)
בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020), בערים מעל 50 אלף תושבים - והנתונים של חולון מדאיגים מאוד. בעיר חולון נפגעו 2,110 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים, מהם 347 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 16.4% מסך הנפגעים בעיר. על פי הנתונים חולון מדורגת במקום החמישי במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
2 צפייה בגלריה
רשימת עשרת הערים - לפי נתוני אור ירוק
רשימת עשרת הערים - לפי נתוני אור ירוק
רשימת עשרת הערים - לפי נתוני אור ירוק
(.)
גם הנתונים של השכנה בת ים גבוהים יחסית, שם נפגעו 1,566 בני אדם בתאונות דרכים בחמש שנים, מהם 220 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 14% מסך הנפגעים בעיר. בת ים מדורגת במקום העשירי במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
במקום הראשון נמצאת גבעתיים (100 רוכבים), במקום השני רמת גן ובמקום השלישי תל אביב-יפו.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. בערי גוש דן יש ריבוי של רוכבים ולכן על ראשי הערים מוטלת האחריות לפעול לצמצום הרוכבים שנפגעים בתאונות דרכים. יש לסמן את נקודות התורפה ולטפל בהן באופן כזה שייטיב עם בטיחות הרוכבים. שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים".
כל העדכונים - חדשות חולון