אגף ההנדסה בעיריית חולון הגיש לרשות להתחדשות עירונית במשרד השיכון בקשה להכיר במתחם ראש פינה בחולון כמתחם לפינוי־בינוי. הבקשה היא תוצאה של הסכמות בין עיריית חולון לקבלנים המלווים, לוינסקי עופר וקרסו נדל"ן, על מתווה תכנוני עקרוני. את הפרויקט מלווה עורך דין יוסי אומיד, שליווה גם את פרויקט ההתחדשות במתחם חנקין בעיר שכבר אוכלס.
1 צפייה בגלריה
מתחם ראש פינה
מתחם ראש פינה
מתחם ראש פינה
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
כבר קרוב לעשור דיירי המתחם מנסים לקדם יוזמה להתחדשות עירונית, אין ספק כי תוכנית המתאר העירונית החדשה של העיר חולון והעובדה שמתחם חנקין הושלם בהצלחה, תרמו רבות לקידום התוכנית, שלאחר שנים ארוכות שבהן היתה תקועה, קיבלה לאחרונה את תמיכת העירייה וצפויה לצאת לפועל כבר בשנה הבאה.
על פי הצפי, 270 בתי אב המתגוררים בעשרה בנייני רכבת, צפויה להיהרס, כשבמקומם יקומו כ־900 דירות חדשות, מה שיהפוך את המתחם לפרויקט הפינוי־בינוי הגדול ביותר בעיר בשנים האחרונות.
"זה נשמע כמו חלום, אבל חיכינו לזה המון זמן", סיפר דייר במתחם. "אני קניתי כאן דירה לפני שש שנים ומאז רק מדברים על זה, בכל פעם שחשבנו שזה עומד לקרות משהו פתאום צץ וזה התבטל. כשהתחילה הקורונה היינו בטוחים שקוברים את הפרויקט לנצח, אבל לשמחתי זה הצליח. אנחנו לוקחים בחשבון שממתינות לנו כמה שנים מאתגרות, אבל עבורי זה הסיכוי היחיד לשפר דיור. לא יודע אם אשאר לגור כאן, אבל כאדם שרכש דירה בבניין רכבת, המטרה שלי היתה מהרגע הראשון לשפר את המצב שלי ואני מקווה שהפעם זה באמת יקרה".