עם 43.3% מהקולות שי קינן ניצח בבחירות 2024 בחולון והוא יהיה ראש העירייה החדש שלנו. גם הסיעה שבראשה רץ "חולון מתחדשת" הפכה לסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר. זה הרגע להכיר את האיש שיוביל את חולון בחמש השנים הקרובות.
3 צפייה בגלריה
שי קינן. ראש העיר החדש של חולון
שי קינן. ראש העיר החדש של חולון
שי קינן. ראש העיר החדש של חולון
(צילום: מטה הבחירות של קינן)

אחרי כ-31 שנה חילופי כוחות בלשכת ראש עיריית חולון. מוטי ששון (77), שבמשך שנים רבות נחשב כמשתייך למחנה השמאל וזוהה עם מפלגת העבודה, יעזוב ושי קינן ייכנס.

מי אתה שי קינן?


קינן נחשב לאיש ימין, והוא זכה בבחירות הנוכחיות לתמיכת הליכוד. יש האומרים שהוא נחשב לשמרני בדעותיו. הוא בן 43, נולד ב-29 באוקטובר, 1981, בכפר שלם שבתל אביב, וגדל בחולון מגיל תשע. הוא למד בבית הספר "תבור", וסיים את לימודיו בתיכון "אלון".

קראו גם:

לפי העמוד הרשמי של שי קינן הוא שירת בצבא ביחידת מודיעין, לאחר מכן היה מפקד על מערך האבטחה של מחנה ידין. במהלך מלחמת 'חרבות ברזל' שירת במילואים בפיקוד העורף וקיבל דרגות רס"ר. בהמשך למד לתואר ראשון בממשל ודיפלומטיה באוניברסיטת רייכמן, ותואר שני במדיניות ציבורית בתוכנית למנהלים באוניברסיטת תל אביב.
בעבר שימש כיועצו של יושב ראש ועדת הכלכלה בכנסת – גלעד ארדן, וכראש תחום ישראל בהסתדרות הציונית – במסגרת תפקידיו ריכז פרוייקטים עם משרדי ממשלה ורשויות מקומיות.

3 צפייה בגלריה
שי קינן הלילה. ראש העיר החדש של חולון
שי קינן הלילה. ראש העיר החדש של חולון
שי קינן הלילה. ראש העיר החדש של חולון
(צילום: מטה הבחירות של קינן )

באוקטובר 2013, נבחר למועצת העיר חולון, וכיהן כסגן ראש העירייה של מוטי ששון וחבר הנהלת העיר. בבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018 הוא התמודד מול ששון בפעם הראשונה והפסיד בהפרש של כ-8,356 קולות. במועצת העיר שימש כיושב ראש האופוזיציה, יושב ראש ועדת ביקורת וחבר בפורום יושבי ראש האופוזיציה הארצי.
במהלל מלחמת 'חרבות ברזל' הקים קינן מטה מתנדבים עירוני בשם "חולון מתנדבת", שרותם בני נוער לסייע למשפחות ולבני גיל הזהב בזמן המלחמה: "המלחמה רק חיזקה את החזון שלנו לעיר ואת גודל האחריות והמחויבות לשמור על חולון מאוחדת וחזקה, בחינוך, בביטחון ובכלכלה העירונית", סיפר בזמנו.
הוא גרוש, אב לשניים – שוהם ואורי, ומתגורר בחולון. לפי הפרסום באתר מבקר המדינה, סך הקמפיין שלו עמד על כ-1.7 מיליון שקלים.
עוד חייבים להזכיר: באוגוסט האחרון נטען בפרסומים ב"כאן 11" כי קינן ביטא עמדות שנויות במחלוקת במספר ציוצים ופוסטים נגד יאיר לפיד, להט"בים ונשיאת בית המשפט העליון. מה שגרם לחלק מהמפלגות שתמכו בו במירוץ לראשות העיר להסיר את תמיכתן.
מטה קינן הגיב בצורה חד משמעית לפרסום הזה ואמר: "אין יסוד לניסיון הפוליטי המכוער להציג אותי כמתנגד לקהילה הגאה. אני מכבד את קהילת הלהט"ב, ותומך בכל ליבי בערכים של שוויון ובחופש של כל אדם לאהוב ולחיות על פי בחירתו ואמונתו. הציוץ המדובר התייחס לנושא ספציפי מאוד של עיסוק בתכנים אלו בכל הקשור לילדים בגילאים צעירים, ובכל מקרה לא היה בו שמץ של שנאה. בימים אלו על כולנו להתלכד יחד כדי להחזיר את האחדות לעם בכל המישורים, וכך בכוונתי להמשיך לפעול".


3 צפייה בגלריה
המתמודד לראשות עיריית חולון, שי קינן, הגיע להצביע
המתמודד לראשות עיריית חולון, שי קינן, הגיע להצביע
קינן ברגע ההצבעה. המשיך לחייך גם בתוצאות
(צילום: פרטי )

זמן קצר לאחר שנודעו תוצאות הבחירות נשא קינן נאום ניצחון מרגש ובו הודה לראש העירייה היוצא, מוטי ששון, על תרומתו הרבה לעיר. קינן בירך את ששון ליום הולדתו וציין שהוא מחבק אותו ומעריך אותו על מה שעשה למען פיתוח העיר חולון.

צפו בנאום הנצחון של קינן:


מה שי קינן מתכנן בחולון?


במסגרת מצע הבחירות שלו הסביר קינן הוא מתכוון ליישם תוכנית בטחון יסודית ומקיפה שחוברה בשיתוף אנשי ביטחון ותיקים, החל ממצלמות AI שמסוגלות לזהות אירועים בזמן אמת, שיפור הביטחון בעיר עם אנשי אבטחה חמושים רכובים על אופנועים שיאיישו כל שכונה ושכונה והקמת משמר שכונתי כפי שנהוג בתל אביב או בראשון לציון.
עוד נושאים שהתחייב לגביהם במצע הבחירות שלו:
  • השלמת תוכנית רב-שנתית לשמירה על רציפות חינוכית במצב חירום, בין השאר באמצעות מיגון לכלל מוסדות החינוך.
  • הפעלת תוכנית עירונית לסיוע לאוכלוסיית בני הגיל השלישי בזמן חירום.
  • מתן מענה לטיפול רגשי לילדים ובני נוער במערכות החינוך.
  • תוכנית פרטנית לסיוע לנשות ואנשי המילואים ובני ובנות זוגם.
  • הקמת חברת ביטחון עירוני ויחידת רוכבים חמושה של יוצאי יחידות קרביות בכל שכונה בעיר.
  • הידוק מערך האבטחה בגני הילדים ומוסדות החינוך בדגש על שעות ההגעה והחזרה של התלמידים.
קינן ניצח זכה כאמור ב-43.3% מהקולות, וגם הסיעה שאיתה רץ "חולון מתחדשת" הפכה לסיעה השנייה בגודלה במועצה עם 16.4%, מיד לאחר סיעתו של מורן ישראל "צעירים פלוס" שזכתה ב-22.9%. נראה כי לפי הרכב התפלגות מועצת העיר, לקינן לא יהיה קל להרכיב קואליציה, יתכן וצפויה לו מועצה "לעומתית" מה שיקשה עליו להעביר החלטות. אך מוקדם מדי לדעת מה יהיו ההסכמים הקואליציונים שירקום, ונאחל לו בהצלחה למען תושבי חולון.
ראש העירייה היוצא, מוטי ששון, בתגובה ראשונה: "אחרי 30 שנה כראש עיר, הופתעתי מהתוצאות שראיתי במדגם. הובלתי בחלק ניכר ממסע הבחירות, והיה מהפך גדול בפוטו פיניש של המרוץ. אני אדם שמסתכל קדימה ולא אחורה. היום יש לי יום הולדת 77, ואחגוג ביום עבודה רגיל בעירייה".
פורסם לראשונה: 08:56, 28.02.24