תפנית מפתיעה: פיצוחים, תבלינים, קטניות ועכשיו גם בגדים. השילוב המפתיע נולד במוחם של שני חברי ילדות: אלירן ציונית (24) מבת ים ואורן עוזיאל (24) מחולון. אתם מוזמנים למדוד וגם לפצח בשילוב חולוני-בת ימי יוצא דופן.
3 צפייה בגלריה
אלירן (מימין) ואורן. עסק חדש בבת ים
אלירן (מימין) ואורן. עסק חדש בבת ים
אלירן (מימין) ואורן. עסק חדש בבת ים
(צילום: פרטי)

במרכז בת ים מכירים היטב את חנות הפיצוחים, התבלינים ומוצרי הטבע ברחוב הרצל 76. החנות נמצאת בבעלותם של שני חברי ילדות, אלירן ציונית ואורן עוזיאל, וכבר ראוי לפרגן לשני הצעירים על היוזמה המקומית, במיוחד בימי המלחמה.

קראו גם:

"נולדתי בחולון, שירתתי כמכונאי רכב בבסיס תובלה, ועם סיום השירות, לקחתי קצת חופש, ואז החלטתי עם אורן – שאנחנו הולכים לפתוח את הפיצוחים הכי טובים בעיר – בדגש על מוצרי טבע", מספר ציונית ל"מיינט בת ים".
לפני כשנה, כשהיו בני 23 בלבד, השניים פתחו את החנות שמאז צברה לא מעט לקוחות נאמנים.
צריך אומץ בשביל לפתוח עסק כזה בגיל כל כך צעיר.
"זה לא שקפצנו לבריכה בלי לדעת לשחות, בתור נערים בני 16 עבדנו בעיר בתחום בכמה פיצוחיות – וכבר די הבנו את הרעיון, ועכשיו המטרה הייתה להגשים את עצמנו".
ואז הגיע ה-7 באוקטובר. השניים, כמו בעלי עסקים אחרים רבים, הבינו שהמצב הולך ונהיה קשה כלכלית. "המלחמה פגעה בכולנו", אומר ציונית. "אין עסק ברחוב הרצל בבת ים, ולדעתי בכל הארץ, שלא נפגע. כל העסקים סביבי ירדו בחצי הכנסות, אין אדם שלא היה לו נזק כלכלי".

3 צפייה בגלריה
חנות הבגדים בבת ים
חנות הבגדים בבת ים
חנות הבגדים בבת ים. אחר כך תקפצו ל"שכן"
(צילום: פרטי)

אלא שבניגוד לרבים שהחליטו לצמצם את העסק או לסגור, שני החברים חשבו דווקא הפוך והחליטו להתרחב. כך נולד השילוב המוזר: חנות פיצוחים וחנות בגדים, צמודות אחת לשנייה.
איך קיבלתם את ההחלטה הזו?
"צמוד אלינו, ממש באותה כתובת - היה מחסן ישן שלא שימש לשום דבר. יצרנו קשר עם הבעלים, ובתחילת המלחמה התחלנו בשיפוצים. ממש השבוע, סיימנו למרק את המקום ופתחנו חנות בגדים לצעירים, שנקראת 'סנטנה' ".

3 צפייה בגלריה
חנות הבגדים בבת ים
חנות הבגדים בבת ים
חנות הבגדים החדשה בבת ים
(צילום: פרטי)

איך הגעתם מחנות טבע ופיצוחים לחנות בגדים?
"בתור צעיר שמכיר היטב את חולון ובת ים, החלטנו להביא רק בגדי אופנה ולאו דווקא מותגים – כלומר בגדים עכשוויים, אם זה פשתנים, דגמ"חים ועוד, כשהבגדים מיוצרים מאיטליה, דרך סין, טורקיה ועוד, ולמכור אותם במחירים שווים לכל נפש. כך למשל אפשר למצוא פריטים החל מ-70 שקל, ואם ממש רוצים להגיע עד חליפה שלמה (מכנס וחולצה) – אפשר למצוא ב-400 שקל".
איך אתם מצליחים לתפעל שתי חנויות כל כך שונות?
"אנחנו מחלקים בינינו את שני העסקים הצמודים שלנו. העבודה אמנם קשה ומאתגרת, אבל זו רק ההתחלה. בהמשך מאמין שנפתיע עוד הרבה אנשים בבת ים, כשנפתח עוד עסקים באזור".