לאחר שניסה על פי החשד להצית את חברו ואז היכה אותו באגרופים וגרם לו לשבר באף, שב תלמיד כיתה י"א מבית ספר תיכון בחולון לכיתתו ובימים אלה הוא לומד לצד התלמיד שהותקף.
1 צפייה בגלריה
אלימות קשה
אלימות קשה
אלימות קשה
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
האירוע החמור התרחש בבית ספר על־יסודי בעיר, כאשר על פי החשד התלמיד התוקף ניסה להצית את חברו לכיתה כשסביבו תלמידים נוספים מעודדים ואף מצלמים את האירוע שבמהלכו הנער התוקף מחזיק מצית ומנסה להבעיר את חולצת חברו.
המקרה התרחש בתוך הכיתה ומורה שהגיעה למקום הוציאה את שני התלמידים החוצה.
זמן קצר לאחר מכן הבחין התלמיד התוקף כי יש שריטה באופניו והחליט כי מי שביצע את המעשה הוא התלמיד שאותו תקף זמן קצר לפני כן.
על פי עדי ראייה, למרות שהתלמיד שהותקף לא ניסה לגונן על עצמו או לתקוף בחזרה, ניגש אליו התלמיד התוקף והיכה אותו בפניו בחוזקה באגרופיו.
הוריו של התלמיד שהותקף קיבלו עדכון על המקרה רק לאחר מספר שעות, וכשהילד הגיע לביתו והוריו הבינו את חומרת הפציעה, הם מיהרו לפנות אותו לטיפול רפואי. בצילום התגלה שבר באפו וההורים הגישו תלונה במשטרה.
למשך כשבועיים הועבר התלמיד התוקף לכיתה אחרת, אך לאחר מכן שב לכיתתו, לטענת גורמים המעורים במקרה, מבלי שנערכה שיחת הבהרה בין הצדדים ומבלי שנעשה אף צעד כדי להבטיח את בטחונו של התלמיד שהותקף.
"זו פשוט תחושה של ג'ונגל", טוענת אם לתלמיד מהשכבה. "אפשר ורצוי לעשות הכל, כי לאף אחד לא באמת אכפת. ילד הותקף וכולם מצלמים. הילד סופג מכות ולא מגיב, ומה הוא מקבל בתמורה? אומרים לו לשבת באותה כיתה עם הילד שתקף אותו. אני לא רוצה לדמיין מה עובר על המשפחה. זאת חוצפה שאין כדוגמתה ואף אחד מאנשי החינוך בבית הספר לא היה חולם להעמיד את הילד שלו במצב כזה. אני מתפללת כל יום שכל הילדים יחזרו בשלום, כי בתוך תוכי אני מרגישה שאף אחד לא שומר עליהם".
"ילד הותקף וכולם מצלמים. הילד סופג מכות ולא מגיב, ומה הוא מקבל בתמורה? אומרים לו לשבת באותה כיתה עם הילד שתקף אותו"
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה כל מקרה של אלימות ומטפלים בו עם מדיניות של 'אפס סובלנות'. לאורך כל הדרך אנו מלווים את התלמיד הנפגע ומטפלים משמעתית וחינוכית בתלמיד הפוגע.
במהלך התקופה התקיימו מספר שיחות בירור של שני הצדדים עם מפקחת בית הספר, עם היועצת הבכירה, עם הצוות החינוכי ועם ההנהלה. ההחלטה, ששני התלמידים יחזרו ללמוד יחד, נעשתה בשיקול דעת ובהתייעצות עם גורמי המקצוע, שכללה גם שיקולים חברתיים ורגשיים. הוצעה להורי הנפגע לקיים מפגש גישור אך הם סירבו בתוקף, וגם לא הסכימו למפגש גישור בין התלמידים עצמם ללא ההורים.
אנו בקשר יום יומי עם התלמידים ועוקבים מקרוב כדי לוודא את המוגנות הפיזית והרגשית של שניהם. אנו שמחים שהדיווחים של שני התלמידים הם על תחושות טובות בכיתה ועל כך שאין איבה ביניהם".