בתקופה די עמוסה ומבלבלת מבחינה מקצועית, אפשר לפסוק שיש להפועל חולון עוגן, משהו להיאחז בו בימים מטלטלים.
1 צפייה בגלריה
אלבר נגד אילת בגביע ווינר. "ההגנה נתנה ביטחון להתקפה"
אלבר נגד אילת בגביע ווינר. "ההגנה נתנה ביטחון להתקפה"
אלבר נגד אילת בגביע ווינר. "ההגנה נתנה ביטחון להתקפה"
(צילום: עוז מועלם)
הניצחון 68:80 על הפועל גליל עליון, הבהיר שלמרות הכל, וגם אם נדרשים עוד מקצי שיפור במערך הדפנסיבי, ביתה של הפועל חולון היה ונותר מבצרה (קלישאה, אבל נכונה). גם אחרי תשעה מחזורים בליגת העל, שלוו ברגשות מעורבים, היכל טוטו לא איכזב, גם לא במשחק ליגת האלופות השבוע, נגד דרושפאקה.
"אני חושב שברבע האחרון שמרנו הרבה יותר טוב, וההגנה נתנה לנו ביטחון שהקרין על ההתקפה", אומר השבוע הגארד הצעיר, עידן אלבר (21, 1.93 מ') בעקבות הניצחון על הגליל. "אז אם אתה שואל אותי, זה מה שעשה את ההבדל בין ניצחון להפסד".
נוכח מאזן החוץ שלכם, אפשר להעריך שבכפר בלום המשחק היה מסתיים בצורה אחרת?
"אני באמת פחות מתעסק בהשערות, וגם לנתח את הניצחון כפי שהוא זאת חוכמה שבדיעבד. אי־אפשר לדעת באמת, אבל אין ספק שהקהל בחולון עושה את ההבדל ונותן לנו את הבוסט שאנחנו צריכים ברגעים קשים. זה משהו שהוא מאוד חשוב עבורנו ואנחנו מודים לאוהדים על כל משחק ומשחק שהם שם בשביל לדחוף אותנו".
כשחקן חולון גילית משהו על אוהדי חולוניה שלא הבנת כששיחקת במכבי תל אביב או בנס ציונה?
"ברור, והופתעתי לטובה. תמיד ידעתי שיש להפועל חולון קהל מעולה, אבל לחוות את זה כשחקן המועדון, זה משהו מדהים, ונותן לך דחיפה גם ברמה האישית".
"אני חושב שבגלל המצב של אילת בטבלה היא תבוא מולנו עם 'אובר' מוטיביציה, ונצטרך להיות מפוקסים ומספיק רעבים כדי לנצח גם את המשחק הזה"
אלבר, תוצר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, יצא ב־2019/20 לעונת השאלה בעירוני נס ציונה, אצלה שיחק 7.5 דקות בממוצע ב־23 הופעות. בעונה שעברה, חזר הגארד למכבי תל אביב ושיחק 6 דקות בממוצע ב־13 משחקים.
"מבחינתי אין לי בהפועל חולון מטרה מדויקת או יעד מוגדר", אומר אלבר, שנכון לעכשיו שידרג את הסטטיסטיקה האישית שלו ל־10 דקות משחק בממוצע. "הגעתי לכאן כדי להרוויח את המקום שלי, את הדקות שלי. אני כאן כדי לתת למאמן ולכל אחד מהשחקנים את ההרגשה שאני פה בשבילם ובשביל המועדון. הגעתי למועדון גדול עם הרבה ציפיות ואני מקווה להשתפר בכל אחד מהאלמנטים שלי במשחק בשביל הקבוצה".
אין הרבה סימפטיה בין אוהדי הפועל חולון למכבי תל אביב. כשחקן מושאל מהמועדון הצהוב, זה משפיע על היחס של האוהדים כלפיך?
"ההיפך, ממש לא. המשחק נגד בני הרצליה היה הטוב ביותר שלי העונה (14 נקודות ב־22 דקות), וכשעליתי על המגרש אתה היית צריך לראות איזו אהבה קיבלתי ואיזו תמיכה היתה לי מהקהל. זה מאוד ריגש אותי ולא מובן מאליו. גם אם יש משהו מאחורי הקלעים, זה לא משהו שאני מרגיש אותו".
במוצ"ש (18:30) הפועל אילת מגיעה אליכם עם הגב אל הקיר, ואתם קצת מתקשים מול קבוצות כאלה העונה.
"מדובר במשחק מאוד חשוב. אני חושב שבגלל המצב של אילת בטבלה היא תבוא מולנו עם 'אובר' מוטיביציה, ונצטרך להיות מפוקסים ומספיק רעבים כדי לנצח גם את המשחק הזה, ולשמור על הביתיות שלנו".