אחרי שלושה חודשים ללא שיבוץ, ילד הסובל משיתוק מוחין (CP) נשאר בבית כי עיריית חולון מסרבת לטענת אמו לאשר לו לימודים מחוץ לעיר.
2 צפייה בגלריה
"צמא לחברים". הילד נ'
"צמא לחברים". הילד נ'
"צמא לחברים". הילד נ'
(צילום: פרטי)
בגיל שלוש בלבד נ' מתמודד עם שיתוק מוחין וזקוק לגן שיקומי. אמו העבירה אותו את כל ההליכים המקובלים, אך למרות זאת, יום לפני פתיחת שנת הלימודים, נמסר לה כי אין מסגרת עבורו.
"הוא ילד CP שמתמודד גם עם לקות ראייה, אך מעבר לפן השיקומי הוא ילד חם ואוהב שמדבר ומתקשר נפלא וזקוק לחברה של בני גילו", מסבירה אמו. "כל הקיץ רצתי אחרי מינהל החינוך. עם תינוקת וילד נכה המתנתי שם שעות רק כדי לשמוע בשיחת מסדרון שאין פתרון. ב־1 בספטמבר אמרו לי להשאיר אותו בבית כיוון שאין בעיר מסגרת עבורו וכל המסגרות המתאימות בערים אחרות מלאות, אבל בעתיד ייפתח בחולון גן שמותאם לו ולעוד חמישה ילדים במצב דומה. לא אמרו היכן, מתי ומי הצוות, רק ביקשו להמתין".
בשלב זה החליטה האם לנקוט יוזמה ופנתה בעצמה לגנים שיקומיים באיזור חולון, ולהפתעתה מצאה מקום בקלות בגן שיקומי בבית חולים אסף הרופא.

2 צפייה בגלריה
מצאה בקלות גן מתאים באסף הרופא
מצאה בקלות גן מתאים באסף הרופא
מצאה בקלות גן מתאים באסף הרופא
(צילום: שאול גולן)

"לא ברור איך העירייה לא מצאה את זה, אבל העיקר שזה אושר. הילד היה בעננים, ונהנה עם החברים. אחרי שלושה ימים קיבלתי טלפון ממינהל החינוך בחולון שהגן המתוכנן עומד להיפתח. הסברתי שכבר יש לנו שיבוץ, אבל הם התעקשו שזה לא מאושר ושוב הבן שלי חזר הביתה, כי לגן המתוכנן אין אפילו תאריך פתיחה".
אחרי החגים הוזמן נ' לגן החדש, אך להפתעת אמו, אין שום קשר בין המסגרת שהוא זקוק לה למקום בו שובץ. "יש שם רק שני ילדים ושניהם לא מתקשרים. הבן שלי זקוק לחברה. הוא צמא לחברים ומשחקים וכל יום הוא חזר מתוסכל, כי הילדים לא מתקשרים עימו, מרביצים ומתנהגים אחרת ממנו. הם לא מבינים שהצרכים של בני הם בעיקר מוטוריים, שברמה שכלית יש לו תפקוד גבוה. מאז הוא בבית, מאוד עצוב ובודד. כבר שלושה חודשים הוא בלי פיזיותרפיה, קלינאית תקשורת או ריפוי בעיסוק. עיריית חולון עושה צחוק על הגב של בני הקטן ופוגעים בו בגלל אינטרסים פנימיים".

קראו גם:

מעיריית חולון נמסר: "ההורים מעולם לא קיבלו שיבוץ לגן מחוץ לעיר מאחר שבקשת השיבוץ שהוגשה עבור הילד על ידי מנהל החינוך העירוני בחולון לגן אסיף נענתה בשלילה. מאחר שמספר ילדי חינוך מיוחד נותרו בחולון ללא שיבוץ, הוחלט בשיתוף משרד החינוך לפתוח גן מיוחד העונה על צרכיו של הילד בתחומי העיר. לאחר שההורים זומנו לפגישה בגן בחולון, הסתבר שהם לקחו אותו באופן עצמאי לגן אסיף למרות שלא התקבל אישור לכך. ההורים קיבלו שיבוץ בחולון לגן החדש ואף ביקרו בו והתרשמו לטובה".