חודשיים אחרי פתיחת שנת הלימודים, הבלגן בהסעות של ילדי החינוך המיוחד בחולון נמשך, וחלק מההורים פנו לבית המשפט: "השאירו את הילד שלי שעתיים בגן לבד, זו התעללות נפשית".
3 צפייה בגלריה
הסעות בחינוך המיוחד
הסעות בחינוך המיוחד
הסעות בחינוך המיוחד
(שאטרסטוק)
מתחילת שנת הלימודים מתמודדים הורים לילדים מהחינוך המיוחד בעיר עם בעיות מול חברות ההסעה שזכו במכרזים של העירייה. פעם אחר פעם מדווחים הורים על ילדים שממתינים זמן רב בתחנות האיסוף, מגיעים למוסדות החינוך בשעות מאוחרות או שנותרים במסגרות כיוון שאין הסעה או נהג.
בנוסף, ישנם הורים שעד לרגע זה לא קיבלו הסעה קבועה לילדיהם. "זה בלתי נסבל", טוענת אם לילד מהחינוך המיוחד שלומד במסגרת מחוץ לעיר. "ילדים שלא מסוגלים להבין דבר מוזנחים וננטשים על ידי הממסד. כל הזמן אמרו לחכות אחרי החגים, הבטיחו שכל המזכירות יישבו ויתקשרו לוודא שכולם מסודרים. זה פשוט שקר וכזב, לא עשו כלום ולא עושים כלום, אין יחס ואין חמלה. הבן שלי חושש מהמילה הסעה, זה ממש מפחיד אותו, מבחינתו הסעה זה דבר לא אמין, לא יודע מתי היא באה ומתי תאסוף אותו וגם אני כאם לארבעה ילדים יודעת שאסור לי לסמוך על אף אחד וכל יום אני חייבת לוודא שההסעה אכן מגיעה לאסוף את בני ולהחזיר אותו. הגעתי למצב שכבר הורידו לי בעבודה כסף מהשכר בגלל האיחורים".
חלק מההורים התייאשו מההליך מול מינהל החינוך והחליטו להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות נגד עיריית חולון עקב הבעיות בהסעות.
"כולנו סובלים מהמצב הזה ועוד הורים צריכים לפעול", אומר אייל דודיאן, שבנו בן החמש לומד בגן חינוך מיוחד בבת ים. "את הכסף להסעות העירייה מקבלת ממשרד החינוך. הנהגים מקבלים תשלום גם אם הם לא מגיעים. איזה מין דבר זה? ביום שישי הבן שלי המתין לנהג שיאסוף אותו משעה 11:50, ורק ב־13:00 אמרו שהוא הגיע, אבל בפועל המלווה גילה שאין שום הסעה בחוץ. אספתי את בני בשעה 14:00, שעתיים אחרי סגירת הגן, במהלכן סייעות המתינו איתו. ילדי חינוך מיוחד לא מסוגלים לחכות, הרי ביטוח לאומי מעניק להם פטור מתור בדיוק בגלל זה, אבל להסעות לא איכפת".

3 צפייה בגלריה
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
"דרוש פתרון קבוע והוגן"
(המחשה: אבי רוקח)

"מה יקרה ביום שאני נמצא רחוק? או בלי רכב? יש בקרים שאני ממתין להסעה שעה וחצי בבוקר. הבן שלי לא מסוגל להתמודד עם זה, איך אפשר לפתוח יום לימודים ככה? כבר חודש וחצי אני מאחר לעבודה, כל בוקר רב עם בעל הבית שלי. כל זה בזמן שבמינהל החינוך לא עונים ולא מסייעים לנו, התעלמות מוחלטת. אמא אחרת בגן הראתה לי שהורידו לה כסף בתלוש המשכורת בגלל שהיא מאחרת. שיפצו אותנו על זה. הגשתי את התביעה עם עוד שלושה הורים. אנחנו דורשים פיצוי של 12 אלף שקל, אבל זה כמובן לא העניין. כל מה שאנחנו רוצים זה פתרון קבוע והוגן".

3 צפייה בגלריה
ליאורה פור יו"ר "המשמר החברתי בחולון"
ליאורה פור יו"ר "המשמר החברתי בחולון"
ליאורה פור יו"ר "המשמר החברתי בחולון"
(צילום: פרטי)

גם יו"ר "המשמר החברתי בחולון", ליאורה פור, מנהלת מגעים מול המינהל, ולטענתה אין שום התקדמות בנושא. "מתחילת השנה אני פועלת בכל הכיוונים כדי לסייע להורים. הובטחו הבטחות שאחרי החגים הכל ייפתר. לצערי לא רק שדברים לא נפתרו, אלא גם התקבלו בקבוצת הוואטסאפ שפתחתי למען ההורים בעיות חדשות".

קראו גם:

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון מנהלת תביעות בבית המשפט ולא בכלי התקשורת ובכל מקרה התביעה טרם התקבלה במשרדי העירייה. עיריית חולון מבינה את מצוקתם של ההורים והילדים ומודעת לקושי שהם חווים והיא מנסה כמיטב יכולתה לפעול מול חברות ההיסעים והמחסור הקיים בכוח אדם".