רגילים להיתקע בפקק בצומת חולון? ביטול של מקומות חניה בחניון הרכבת צפוי להוסיף כלי רכב רבים לפקק.
למרות מצוקת החניה החמורה בעיר, בקרוב תבטל נת"ע חניות רבות דווקא באחד האזורים הפקוקים והעמוסים ביותר ‑ חניון הרכבת בצומת חולון ‑ והתושבים כבר נואשים מהמצב. במהלך כל השבוע התקיימו עבודות בנייה של נת"ע בשדרות לוי אשכול. בקטע שבין צומת חולון לחניון רכבת ישראל, צומצם מעבר של הולכי רגל, התבצעו שינויים בפניות ואף נחסמה היציאה לאיילון צפון.
אך גם אחרי שבוע מייגע ועמוס באחד המוקדים הפקוקים ביותר בעיר, נראה כי השינויים לא הסתיימו, כיוון שנת"ע הודיעה על צמצום מקומות חניה בחניון רכבת ישראל ונתיבי הנסיעה בצומת חולון הסמוכים לחניון.
המשמעות היא שגם אלה שבוחרים בתחבורה ציבורית ומדלגים על הפקקים, עלולים להצטרף אליהם רק בגלל מצוקת חניה.
מדובר בחניון עמוס המשרת את תושבי צפון חולון, אך גם תושבים מדרום תל אביב. ידוע שאם מגיעים למקום אחרי 7:00 בבוקר, כמעט ואין סיכוי למצוא חניה, אז כיצד יתמודדו הנוסעים עם הגזירה החדשה?
"קוראים לנו לנסוע בתחבורה ציבורית כדי למנוע פקקים, ורק מחמירים אותם", אומר תושב שכונת תל גיבורים שמחנה במקום מדי בוקר. "אני אישית מגיע מאוד מוקדם, ישר אחרי שחרית, ולמרות זאת המקום עמוס בטירוף. אין שם מקום לאופניים. קודם כל כואב הלב על כל המאוכזבים שיגיעו בשעה הקבועה ויגלו שאין מקום, ואחר כך כואב הלב על הנהגים. אני יודע מה הולך כאן מבחינת פקקים. בימים שאני חייב לנהוג לעבודה אני יכול להיתקע רק באיזור הצומת בסביבות 45 דקות. תוסיפו לזה עוד מכוניות ועדיף כבר להישאר בבית. הכביש הזה סיוט, תמיד יש כאן פקק אינסופי ועכשיו הפקק הזה ייסגר הרמטית, אין יוצא ואין נכנס. גם התחבורה הציבורית בחולון כבר קורסת, כולם מצטרפים לפקקים".
קראו גם:
מנת"ע נמסר בתגובה: "עפ"י התוכנית צפויות להתבטל מספר חניות, מאידך יתווספו במקום תחנות אוטובוס נוספות לשירות הנוסעים ושבילי אופניים חדשים לרווחת הציבור. יש לזכור שבסופו של דבר מערכת הסעת ההמונים באה להוות אלטרנטיבה לרכב הפרטי".