בעוד תשעה חודשים ייקראו תושבי חולון ובת ים לקלפיות להצביע לראשות ומועצת העירייה. למרות שבשתי הערים יש ראשי ערים חזקים ודומיננטיים, נראה שמערכת הבחירות מתחילה להתחמם. יותר ויותר מתמודדים מצהירים על כוונתם לקרוא תיגר על תפקיד תושב מספר 1.
2 צפייה בגלריה
ששון, זכריה וכינורי. המירוץ מתחיל
ששון, זכריה וכינורי. המירוץ מתחיל
ששון, זכריה וכינורי. המירוץ מתחיל
(צילום: קובי קואנקס, עופר חג'יוב)

חולון: לפחות שני מתחרים


ראש עיריית חולון מוטי ששון נמצא בתפקידו כבר 30 שנה, אך הצהיר כי בכוונתו להתמודד על קדנציה נוספת. במשך שנים ניסו להדיח אותו, אך פעם אחר פעם הציבור החולוני שמר לו אמונים, ולמרות שבעיר אין אחוזי הצבעה גבוהים, הוא אף פעם לא נגרר לסיבוב שני בבחירות.
גם בבחירות הקרובות ייאלץ ששון להתמודד מול מתחרים, כאשר לפחות שני מתמודדים כבר הצהירו על מועמדותם ‑ עו"ד ניסן זכריה, חבר מועצה למעלה מ־20 שנה, שהשיק סיעה חדשה בשם "יחד - בונים עיר בטוחה וחכמה", וכבר פתח את הקמפיין שלו עם דגש משמעותי על נושא הדיור והביטחון האישי.
מועמדת נוספת היא ענת כינורי, שפחות מוכרת לציבור. כינורי מגיעה מהמגזר העסקי, וזה גם חלק מהאג'נדה שלה: "רואה תושבים, מבינה עסקים, מביאה הישגים".
במקביל, ישנם שני מועמדים נוספים פוטנציאליים ‑ חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת "חולון מתחדשת", שי קינן, שהתמודד גם בבחירות הקודמות וכמעט והצליח לגרור את ששון לסיבוב שני, ושוקל בימים אלו את צעדיו.
מועמד נוסף הוא חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת "צעירים", מורן ישראל, שגם כן התמודד בבחירות הקודמות וצפוי להתמודד גם בבחירות הקרובות, אך טרם הכריז על כך באופן רשמי.

בת ים: לחיאני ובכר ברקע


2 צפייה בגלריה
ברוט, בכר, לחיאני. המירוץ מתחיל?
ברוט, בכר, לחיאני. המירוץ מתחיל?
ברוט, בכר, לחיאני. המירוץ מתחיל?
(צילום: קובי קואנקס, יאיר שגיא)

ראש העירייה צביקה ברוט בטוח במקומו, אך הוא משמש בתפקיד רק קדנציה אחת וכבר יש מי שנושפים בעורפו. ראש העירייה לשעבר, יוסי בכר, כבר הכריז כי יתמודד על התפקיד, ורבים מפעיליו בשטח כבר החלו קמפיין לא רשמי.
גם ראש העירייה המיתולוגי שלומי לחיאני נחשב למועמד שעלול לאיים על ברוט. בשנת 2013 לחיאני הודח מתפקידו על ידי בג"ץ, ויומיים לאחר מכן התמודד בבחירות וגרף כמעט 60 אחוזי תמיכה.
בהמשך הורשע לחיאני בהפרת אמונים ונגזרו עליו שמונה חודשי מאסר, מהם נוכה שליש בגין התנהגות טובה ותקופת קלון שהסתיימה ממש לאחרונה, ועל כן יוכל להתמודד בבחירות הקרובות.
לחיאני אמנם טרם יצא בהצהרות רשמיות, אך הוא מרבה לפזר רמזים ולא מכחיש כי הוא חולם לשוב ללשכתו. למרות ההיסטוריה המורכבת של לחיאני, לבת ימים רבים יש עדיין פינה חמה בלב עבור מי שבתקופתו נעשה שינוי במוניטין של העיר.

קראו גם:

חברת מועצת העיר, קטי פיאסצקי־מורג, שהתמודדה בבחירות הקודמות על ראשות העיר מטעם סיעת מרצ, תתמודד למועצה, אך לא על תפקיד ראשות העיר. גם חבר מועצת העיר ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב, הודיע שלא יתמודד נגד ברוט, לאחר שבבחירות הקודמות התמודד נגדו, אך לאחר מכן חבר אליו.