"פשוט חכמי חלם". כך הגדירה תושבת העיר את המראה החדש של רחוב ברקת לאחר השיפוץ. שם ביטלו את כל מפרצי החניה, הוסיפו מדרכות רחבות, אבל האם באמצע הדרך נגמרו המרצפות?
2 צפייה בגלריה
מה קרה לריצוף?
מה קרה לריצוף?
מה קרה לריצוף?
(צילום: דבורה אמיגה)
עשרות רחובות בעיר חולון הורחבו לאחרונה, שונו ושופצו לטובת הקו הירוק של הרכבת הקלה שמתוכנן להתחיל לפעול בחולון ככל הנראה ב-2026. כחלק מההכנה לקו התחבורה החדש פורקו כבישים, תוקנה מערכת הביוב, נשתלו עצים ועוד. זאת כחלק משיתוף פעולה בין עיריית חולון לחברת נת"ע.
השיפוץ היה אמור להפוך את הרחובות גם ליפים יותר, אבל ברחוב ברקת בחולון נראה שקרה משהו אחר.
העירייה ונת"ע סיימו לשפץ את הרחוב, הכינו הכל לקראת המעבר של הרכבת הקלה, ביטלו את כל מפרצי החניה, הוסיפו מדרכות רחבות, ורק דבר אחד הם "שכחו": ליצור מדרכה אחת אחידה בצורה ובצבעים זהים. במקום זאת הם החליפו את סגנון הריצוף באמצע הדרך, כך שהמרצפות הפכו לגודל שונה ובצבע שונה.

2 צפייה בגלריה
מה קרה לריצוף?
מה קרה לריצוף?
לא יפה לעין
(צילום: דבורה אמיגה)

קראו גם:

השינוי הלא אסתטי עורר כעס בקרב תושבי הרחוב. תושב הרחוב הסביר את המצב ואמר: "הם עשו עבודות תשתית ברחוב ברקת והחליפו ריצוף. באמת ריצוף יפה וחדש, רק כשהגיעו לברקת 22 – עצרו, והשאירו ריצוף ישן שאפילו נפגע עקב העבודות".
דבורה אמיגה, תושבת רחוב ברקת, הוסיפה ואמרה: "כיעור בלתי נתפס שעשו ברחוב שלנו. החליפו מדרכות בשני הצדדים, ביטלו לנו את כל מפרצי החניה, וראו איזה "יופי": השאירו אצלנו את המדרכה - בשני גוונים. ממש עיצוב אדירכלי מזעזע ומכוער".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "נת"ע ביצעה את הריצוף בהתאם לשפת הרחוב של הרכבת הקלה, והריצוף הקיים ברחוב הוא בהתאם לשפת הרחוב העירונית שהיתה קיימת כשבוצע הריצוף, וזה מה שיצר את ההבדל בין שני סוגי הריצוף".