שוטרי תחנת חולון איילון הוכיחו השבוע עירנות כאשר הצליחו לתפוס בשעת מעשה ארבעה שוהים בלתי חוקיים, תושבי השטחים, שניסו לבצע מעשים פליליים בחולון. מה הם ניסו לעשות כאן? המכוניות שלכם היו על הכוונת.
3 צפייה בגלריה
לא פחדו להגיע לחולון
לא פחדו להגיע לחולון
לא פחדו להגיע לחולון
(צילום המחשה: canva)
על אף המלחמה, ומתחת לרדאר, נראה שתושבי השטחים לא מפחדים להגיע לישראל ולנסות להרוויח את לחמם, אם זה באופן חוקי או לא חוקי. כך גם היה השבוע, כאשר ארבעה שוהים בלתי חוקיים נתפסו בחולון.
מקרה ראשון התרחש ביום חמישי האחרון (23 בנובמבר). שני חשודים עוררו את חשדם של תושבי שכונת רסקו א' מחולון. אחד השכנים הזעיק את כוחות המשטרה, ותוך דקות אחדות הגיעו בלשים בלבוש אזרחי.
בדו"ח המשטרה שהונח בפני השופטת אביטל אסמלם-גלבוע מבית המשפט השלום בתל אביב, מתואר כי בעקבות דיווח של תושבים למשטרה על שני חשודים, הגיעו צוות שיטור למקום והבחין בשניים שענו לתיאור התושבים, אולם ההתנהגות של השניים היא שעוררה את חשדם.

3 צפייה בגלריה
תחנת חולון
תחנת חולון
תחנת חולון. צוות השיטור ביצע התחקות אחר החשודים
(צילום: קובי קואנקס)

צוות השיטור ביצע פעולות התחקות, כשבשלב מסוים החשודים התפצלו לשני צידי הרחוב. אחד נשא על גבו תיק והגיע בסמיכות לכלי רכב מסוג מאזדה, שם ניפץ את חלון הרכב. במקביל, החשוד השני שהה בקרבת מקום ושימש כתצפיתן.
בשלב הזה, ביצעו השוטרים את פעולת המעצר, תוך שהם קוראים לחשודים לעצור. הבלשים הזדהו כאנשי משטרה, אולם לטענת המשטרה - החשודים התנגדו למעצר ועל השוטרים היה צורך להפעיל כוח. לאחר מכן, החשודים נלקחו לתחנת המשטרה בחולון ונחקרו.
השוטרים הבינו כי שני החשודים הם תושבי איו"ש – ללא אישור שהייה בישראל. השניים הכחישו את המיוחס להם, וטענו כי הגיעו לארץ למקום עבודתם. במקביל, טוענים השוטרים כי עלו סתירות בגרסאות החשודים, כיוון שנתפס אצלם תיק עמוס בכלי פריצה לרכב, בזמן שאחד החשודים טוען כי טייל קודם לכן ברחוב ומצא את התיק.

קראו גם:

במהלך הדיון בא כוחו של אחד החשודים ביקש מבית המשפט להפנות את התיק למח"ש (מחלקת חקירות שוטרים ש.ש.), כיוון שללקוח שלו יש פצע משמעותי מעל עין ימין. לדבריו, אחד השוטרים חבט בו באמצעות האזיקים. בא כוחו של החשוד הנוסף, טוען כי השוטרים לא הזדהו כשוטרים, וכי היו בלבוש אזרחי. בנוסף, כיוון שהוא תצפת, למעשה לא ניתן להוכיח קשר ישיר למעשה.
המשטרה ביקשה לעצור את החשודים, והשופטת החליטה להאריך את מעצרם בשישה ימים, בעבירות של שהייה בלתי חוקית, קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה במזיד ברכב ואחזקת כלי פריצה. יחד עם זאת, השופטת טוענת כי החשודים נחבלו בעקבות התנגדות מעצרם, אולם בכל זאת החליטה כי יש להעביר את התיק לעיון מח"ש.

3 צפייה בגלריה
פריצה לרכב
פריצה לרכב
אחד החשודים טען ש"מצא את התיק"
(צילום המחשה: shutterstock)

במקרה אחר שהתרחש בימים האחרונים, ביום שלישי (24 בנובמבר) לקראת שעה 02:30 לפנות בוקר, נתפסו עוד שני שוהים בלתי חוקיים כאשר אחד מהם היה קטין.
לטענת השוטרים, הם הגיעו לשכונת נאות שושנים בחולון, שם ראו זוג אנשים המנסה להתניע ולגנוב רכב. לטענת השוטרים, לא רק שהם התפרצו, אלא גם הצליחו להתניע, כאשר על הקטין נתפס מכשיר להנעת רכבים. הרכב אותר עם אורות דולקים, ולשניהם היו זוגות כפפות על הידיים.
במקרה זה, אשר הובא בפני השופטת שולמית בן יצחק מבית המשפט השלום בתל אביב, השוטרים סיפרו שברגע שהם הגיעו למקום, זוג החשודים יצאו בריצה מהרכב המותנע, ובהמשך הסתתרו ליד פחי אשפה של אחד הבתים הסמוכים.
לשני החשודים אין עבר פלילי, אולם גם במקרה זה הסכימה השופטת להיענות לבקשת המשטרה ולהאריך את המעצר בשישה ימים. לטענתה, עילת המעצר נוגעת למסוכנות לרכוש, אך לנוכח המצב הבטחוני – עילת המעצר מתעצמת. שני החשודים יגיעו היום (27 בנובמבר) בצהריים להארכת מעצר נוספת.