לפני שהחל ירי המחבלים, לירון פישלר בילה יחד עם בת זוגו בפסטיבל המוזיקה ברעים. הוא לא תיאר שתוך שעות ספורות חייו ישתנו לחלוטין, והוא יקח חלק בהצלת חייהם של אב ובנו, שאותם לא הכיר קודם לכן.
3 צפייה בגלריה
 אבי זוהר, לירון פישלר ובת זוגו
 אבי זוהר, לירון פישלר ובת זוגו
אבי זוהר, לירון פישלר ובת זוגו
(צילום: דוברות וולפסון )
"התחלנו לשמוע צרורות של יריות וצרחות של אנשים אחרי המטח הכבד. מחבל עמד 50 מטרים ממני, כיוון עליי ופשוט ירה ירי חי. לא יכולנו לנסוע כי פגעו במנוע של הרכב אז התחבאתי עם אוראל בת זוגי בתחנת הדלק הסמוכה", משחזר לירון פישלר.
באותם רגעים ממש היו אבי שחר ובנו זוהר שחר בן ה-15, בדרכם לאימון רכיבת אופניים באזור כפר. בדרך הם נתקלו במחבלים. אבי נורה בידו וזוהר נורה בכתפו. בזכות התושייה של זוהר בן ה-15, שזיהה כי מדובר במחבלים ולא בחיילי צה"ל, השניים הצליחו להגיע למרות פציעותיהם הקשות לתחנת הדלק הסמוכה. שם פגשו בלירון ואוראל שהתחבאו גם הם מירי המחבלים.

קראו גם:

אתמול (חמישי) השניים נפגשו שוב, הפעם בבית החולים וולפסון, שם מתאוששים אבי ובנו זוהר מפציעותיהם.
אבי שחר שחזר את מה שהתרחש באותם רגעים בתחנת הדלק, הודה בהתרגשות ללירון ואמר: "היית נהדר. אני הייתי בהכרה ואני זוכר שכולם היו אבודים מסביב, ושהחבר'ה מתחנת הדלק הוציאו ערכה ראשונה ושחבשת לי פצע גדול. זה מה שגרם לי להחזיק מעמד ואיפשר למישהי מקבוצת הטריאתלון שלי להתחיל לנוע לכיוון בית החולים ולפנות אותי. אני זוכר את החבר'ה בתחנה שהיו בשוק מוחלט, ואותך שפשוט פתחת ערכת עזרה ראשונה, סגרת את הפצע והתקדמת לפצוע הבא".

3 צפייה בגלריה
 אבי זוהר ולירון פישלר
 אבי זוהר ולירון פישלר
אבי זוהר ולירון פישלר. הציל חיים
(צילום: דוברות וולפסון )

לירון, אתה מבין שהצלת את החיים של אבי ושל בנו בן ה-15?
"הגענו עד לתחנת הדלק ושם ראיתי את אבי שוכב על הרצפה מלא בדם. לא יכולתי להישאר אדיש לזה. אני עדיין לא מעכל, עשיתי הכל מתוך אינסטינקט. פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה שבחיים לא עשיתי, פשוט עשיתי את זה מבלי לחשוב".
לאחר המפגש המרגש אמר לירון ל"מיינט": "אין לי יותר מדי מילים. רק להגיד שכולנו עם אחד וברגע האמת כולנו עוזרים אחד לשני. ואני מאחל לכל החיילים האמיצים שלנו שיחזרו בריאים ושלמים הביתה

3 צפייה בגלריה
זוהר שחר
זוהר שחר
זוהר שחר. התושייה שלו הצילה חיים
(צילום: דוברות המרכז הרפואי וולפסון)

פרופ׳ מוטי שמעונוב, מנהל אגף הכירורגיות במרכז הרפואי וולפסון:״אבי הגיע לוולפסון לאחר שקיבל עזרה ראשונה מצילת חיים מלירון. הוא נפגע בידו שהתרסקה מהקליעים ונותח, כיום הוא מתאושש במחלקה. המפגש המרגש בין לירון לאבי מחמם את הלב ונותן כוח לעם ישראל ולצוותים הרפואיים שעובדים במסירות סביב השעון כדי לתת את הטיפול הטוב ביותר בימים אלו״.