פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט לתעבורה כתב אישום נגד אביבה כהן, בת 68 תושבת חולון, בגין גרימת מוות ברשלנות של אלמוג סוריזון ז"ל, בן 26, בתאונת דרכים קטלנית לפני כחצי שנה. התאונה הקטלנית התרחשה ב-3 באוגוסט 2023 בשעה 20:50 בערב.
2 צפייה בגלריה
מזירת התאונה הקשה בכביש 1
מזירת התאונה הקשה בכביש 1
מזירת התאונה הקשה בכביש 1
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

הדיווח על התאונה במעורבות רוכב האופנוע בכביש 1 התקבל בשעה 20:51 במוקד 101 של מד"א במרחב דן. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו ברוכב שסבל מחבלה רב מערכתית, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום לאחר שביצעו בו פעולות החייאה.
פרמדיק מד"א עידו גרינשטיין וחובש רפואת חירום במד"א מונזר אבו קאסם סיפרו: "ראינו את רוכב האופנוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ובסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו".
מכתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד מורג לנגנטל מפרקליטות מחוז תל אביב עולה כי הנאשמת נהגה בכביש 1 בנתיב תחבורה ציבורי (נת"צ) ובהגיעה למחלף גשר קיבוץ גלויות, סטתה סטיה חדה מהנתיב תוך חציית קו הפרדה רצוף, חסמה את נתיב נסיעתו של המנוח שרכב על אופנוע וכתוצאה מכך ארעה ההתנגשות בין כלי הרכב. המנוח נדרס מתחת לגלגלי הרכב ומותו נקבע במקום.

2 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
כוחות החירום נאלצו לקבוע את מותו בזירה
(צילום ארכיון : איילת רוטה)

לפי כתב האישום, תאונת הדרכים ומותו של סוריזון ז"ל נקבעו כתוצאה מנהיגתה הרשלנית של הנאשמת ומפורט כי: לא התאימה את אופן נהיגתה לתנאי הדרך ולציבור המשתמשים, נסעה בנת"צ בניגוד לסימונים על הנתיב, במהלך סטייתה החדה והאלכסונית ימינה, חצתה קו הפרדה רצוף, סטתה עם רכבה, סטייה חדה ואלכסונית, ימינה וחצתה נתיבי נסיעה מלאים מבלי שהתיישרה עם רכבה בכל נתיב ומבלי שווידאה כי הנתיבים פנויים מכל כלי רכב נוסעים.

קראו גם:

בנוסף נטען כי לא הביטה במראת צד ימין של הרכב או הטתה את ראשה לאחור כדי להביט מבעד לחלון הרכב, מה שהיה מאפשר לה לראות את המנוח הרכוב על האופנוע הנוסע בנתיב נסיעתו, מאחור.
בנוסף לכתב האישום ביקשה הפרקליטות לפסול את רשיון הנהיגה של הנאשמת עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה.
עוד צויין כי במסגרת הראיות לכאורה לביצוע העבירה מצוי תיעוד מצולם ממצלמת "גו פרו" אשר הרכיב המנוח על גופו, תיעוד ממצלמות רכבו של עד ראיה אשר נהג מאחורי המנוח, דו"ח בוחן התנועה, עדויות נוספות וגם גרסת הנהגת הפוגעת שלפיה היתה בדרכה לביתה, הבינה שטעתה בדרך, הבחינה במחלף ורצתה להגיע אליו, אותתה ימינה ועברה נתיב, לאחר שהביטה במראה הימנית והבחינה, לדבריה, שהכביש ריק.
עוד נטען כי לחובת הנהגת שש הרשעות תעבורה קודמות בגין מהירות, אי ציות לתמרור, עצירה בצד רכב אחר חונה, סטייה מנתיב הנסיעה תוך הפרעה לתנועה ועצירה המפריעה לתנועה.