אופל כהן מחולון בסך הכל בת 13, אבל כבר הספיקה לדגמן למותגים הבולטים ביותר בארץ ואף לקרוץ לתעשיית האופנה בחו"ל. אך בזמן שהיא חיה את חלומן של רבות מבנות גילה ונהגה לחייך למצלמה, היא התמודדה עם סערה לא קלה.
1 צפייה בגלריה
"לא נשברתי לרגע, להיפך". אופל כהן
"לא נשברתי לרגע, להיפך". אופל כהן
"לא נשברתי לרגע, להיפך". אופל כהן
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"בשנה שעברה התחלתי חטיבה ומאוד התרגשתי", היא מספרת השבוע. "עוד לפני פתיחת שנת הלימודים חברות מהיסודי אמרו לי שיש קבוצת וואטסאפ לכיתה החדשה וצירפו אותי. באותו רגע מספר בנות נטשו אותה ובהמשך התברר כי מדובר בבנות שאני בקושי מכירה, אבל הן החליטו שאיפה שאני נמצאת הן לא נמצאות. לא ממש היכרתי אותן ולא הבנתי מה הסיבה, אבל כשנפתחה שנת הלימודים רוב הבנות זרמו איתן, כי הן ראו בהן בנות חזקות, וכך אפילו החברות שלי מהיסודי התחילו להתעלם ממני".
לדברי אמה של אופל, איריס, גם פנייה לצוות החינוכי ולהורי התלמידות לא הועילה.
"ההורים שלהן התעלמו, כך שזה כנראה החינוך בבית", אומרת איריס. "לגבי הצוות החינוכי, הן בהתחלה ניסו להבין מה לא בסדר באופל. הן אמרו לי שכל עוד אין אלימות פיזית הן לא יכולות להתערב, והבנות לא חייבות להיות חברות שלה, שזה ממש להתנער מהבעיה. בהמשך המורות אמרו שאופל בוגרת ואינטליגנטית ושאולי דווקא בגלל זה לא רואים בה 'שווה בין שווים', אז אולי היא צריכה להתאים את עצמה. במילים אחרות הן ביקשו ממנה להוריד את הרמה שלה כי זה מפריע למישהו אחר".
אופל, איך נראתה שגרת היום שלך בבית הספר?
"מבחינת ציונים תמיד היו לי ציונים טובים, תשע‑עשר, וגם קיבלתי תעודות הצטיינות. אבל מבחינה חברתית לא היתה לי אף חברה. בהפסקות הייתי יושבת לבד, לפעמים מתקשרת לאמא ומשתפת אותה במצבי. הילדות בכיתה ממש לא רצו לראות אותי. אם הייתי עושה קמפיין הן מיד היו אומרות שזה 'קטלוג פח זבל', או שאני מדגמנת לחברה של דגים וכל מיני אמירות משפילות. זה נשמע קשוח, אבל בפועל הילדות שהסיתו נגדי ניסו לשבור אותי ולא נשברתי לרגע. להיפך, היום צחקתי על ההתנהגות שלהן כי זה ברור שזה מגיע ממצוקות פנימיות שלהן. חוסר פרגון בלשון המעטה. הנוכחות שלי הציקה להן וזה שלהן לגמרי, לי אין שום חלק ברוע שלהן, אבל בחרתי לעזוב את בית הספר".
הנערה, שמוגדרת "יעל שלביה הבאה" הודות לדמיון הרב בינה לבין דוגמנית העל הישראלית, חתומה בסוכנות Go See ועושה חיל. אין ספק שהמעבר לבית ספר אחר עשה לה רק טוב. עם זאת, היא עדיין חוששת לחשוף את בית הספר החדש שלה.
"חשוב לי לומר שחרם זה דבר נורא. ילדים יכולים להישבר מחרם וכל הביטחון יכול להיפגע להם"
"אני לא רוצה שהבנות שעשו עליי חרם יידעו ויחפשו אותי. אני רואה אותן צופות לי בכל סטורי שאני מעלה ופשוט חוסמת. בחטיבה החדשה יש לי הרבה חברות. ידעתי שאם אקבל הזדמנות אצליח להשתלב, כי אני ילדה חברותית עם הרבה שמחת חיים. אבל בכל זאת חשוב לי לומר שחרם זה דבר נורא. ילדים יכולים להישבר מחרם וכל הביטחון יכול להיפגע להם. זה יכול לגרום להם לצער כבד, ולכן אני חולמת בעתיד לנצל את הפרסום והחשיפה שלי כדי לחזק ילדים שעברו חרם וכדי לומר לילדים שעושים אותו שזה פשוט אסור".