למה הכסף לא מגיע לדיירים שאיבדו את ביתם? יום למחרת קריסת המבנה בחולון, שר הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרדו אביעד פרידמן ערכו פגישת עבודה עם עיריית חולון, במהלכה סוכם מתווה סיוע לפיו העירייה והמשרד יעבירו יחד שני מיליון ש"ח (כל צד מיליון ש"ח) עבור מימון לתקצוב תב"ע לבניין שקרס וסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין.
1 צפייה בגלריה
הריסות הבניין ברחוב סרלין
הריסות הבניין ברחוב סרלין
הריסות הבניין ברחוב סרלין
(צילום: קובי קואנקס)
עם סיום הפגישה, אנשי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון החלו בהכנת הקרקע עבור העברת כספי הסיוע לתכנון לעיריית חולון, והכספים מוכנים להעברה מזה מספר ימים.
במקביל בעקבות בקשת עיריית חולון התבצעה על ידי המשרד בדיקה משפטית ובדיקת חשבות להיתכנות מימון הסיוע בשכר דירה לדיירי הבניין דווקא מתקציב שיעביר המשרד ולא מהחלק של העיריה.
מהמשרד לשיכון ובינוי נמסר: "לצערנו הרב, החשב הכללי במשרד האוצר אסר על המשרד לממן תשלומי שכר דירה, ואישר העברת התקציב רק למימון התכנון.
"עם תום הליך בחירת צוות התכנון למבנה החדש על ידי העירייה, ולאחר הגשת הבקשה יעביר המשרד את המימון לעבודות התכנון.
קראו גם:
"יודגש כי משרד הבינוי והשיכון מוכן לממן באופן מלא את עלות התכנון של המבנה החדש עבור הדיירים בהיקף של מיליון ש"ח אנו קוראים לעירייה להשקיע את מיליון שח שהובטח מהצד שלה בנושא מימון שכר דירה לדיירים.
"כמובן שהמשרד לא יעביר את הסיוע שהובטח במצב שבו עיריית חולון תמשיך להתחמק מסיוע לדיירים ולא תקצה את מיליון שח מהצד שלה לטובת שכר דירה לדיירים.
גורם מעיריית חולון המעורה בפרטי המקרה מסביר: "זה פשוט לא נכון. משרד השיכון הבטיח בפרוש שהוא יעביר כסף לשכירות, הם פרסמו את זה בכל מקום וגם השר פרסם פוסט. משרד השיכון התחייב לממן הוצאות שכר הדירה לתושבים ולהשתתף גם בהוצאות התכנון יחד עם העירייה. מוטי ששון אמר לשר בפרוש שלעירייה אין סמכות להעביר כסף לשכירות והשר הבטיח לו שיטפל בזה. עכשיו, כשהם הבינו שהם הבטיחו דבר שאסור על פי חוק, הם פתאום לא יודעים איך לצאת מההבטחה של השר אז החליטו להאשים את העירייה, כאילו הסיבה לכך שהעירייה טרם החלה בהליך התכנון".
מעיריית חולון נמסר בתגובה: עיריית חולון עדיין ממתינה להעברת הכספים שהובטחו לה אישית על ידי שר השיכון זאב אלקין (ראי מתוך דף הפייסבוק של השר בקובץ המצ"ב) לטובת שכר דירה לדיירים והוצאות התכנון בסך מיליון וזאת בנוסף לסכום זהה שעליו התחייבה העירייה, התחייבות שבעינה עומדת.
ראש עיריית חולון מוטי ששון קורא לשר השיכון זאב אלקין: "אני מצפה ממך לעמוד בהבטחתך האישית ולהעביר את התקציב שעליו התחייבת לטובת הדיירים שביתם קרס בהקדם".
יודגש, כי מיד לאחר הקריסה הנחה ראש העיר את מינהל ההנדסה ואת החברה הכלכלית לפיתוח חולון ללוות את הדיירים כדי לקדם תוכנית בניין עיר שתאפשר תהליך של פינוי בינוי מהיר בהתאם למדיניות העירונית ותקציב עירוני בסך 3 מיליון ₪ לטובת הנושא כבר אושר במועצת העיר. המטרה שיוקם בניין חדש ושהדיירים יוכלו להיכנס לדירות משלהם כמה שיותר מהר ושיידעו שבטווח הארוך הם לא יישארו ללא דירה.
המינהלת להתחדשות עירונית בחולון נפגשה כבר לפני כשלושה שבועות עם נציגי הדיירים, הציגה בפניהם את התהליך הצפוי לשינוי תב"ע, הוצאת היתר ותחילת ביצוע במקביל של דיפון, חפירה ומרתפים לקיצור הזמן ומלווה אותם מאז בכל השאלות התכנוניות. עד כה הדיירים טרם חתמו על הסכמתם לתהליך וברגע שיקבלו החלטה תפעל העירייה לפיה.