בעיריית חולון אמנם הבטיחו לפנות מתחם תעשייה לטובת הקמת המשך לחורשת נווה ארזים, במסגרת תוכנית "השדרה הירוקה", אך לתושבי האיזור דווקא התברר לאחרונה כי במבנה שניצב במקום מתבצעות עבודות להוספת עוד קומה.
1 צפייה בגלריה
קומה נוספת? המתחם באיזור התעשייה
קומה נוספת? המתחם באיזור התעשייה
קומה נוספת? המתחם באיזור התעשייה
(צילום: מתי ג'רג'י)
קראו גם:
בסוף חודש אוקטובר 2021 התקיים מפגש לשיתוף ציבור עם תושבי שכונת נווה ארזים, במהלכו נחשפה תוכנית השדרה הירוקה, במסגרתה יפונה חלק מאיזור התעשייה שסמוך לחורשת נווה ארזים, כדי ליצור רצף ירוק ופורח.
במפגש נכחו אנשי מקצוע ונציגים מהעירייה, שהסבירו כי התוכנית נועדה לשמר את הטבע וליצור שדרה ירוקה אמיתית הממשיכה את חורשת הארזים של השכונה.
בין היתר נמסר לתושבים כי מבנים קיימים יפונו לטובת התוכנית. "ממש שמחנו לשמוע את זה", מספר תושב השכונה שהשתתף במפגש, מתי ג'רג'י. "זה נשמע כמו תוכנית מקסימה, חכמה וחדשנית. מאוד רצינו שישמרו על החורשה והבשורה שמוכנים להקריב שטחי תעשייה על רחוב פרופסור שור כדי להרחיב אותה, הייתה בהחלט מפתיעה, כי לצערי אנחנו חיים בתקופה שבה מעדיפים לחסל את הירוק לטובת התעשייה".
יצוין כי הדברים לא נאמרו רק בסיור, אלא גם כתובים בתוכנית בה מתואר כי "תוכנית 'השדרה הירוקה' חורגת מתחומי השטח העירוני לשטחי מגרשים פרטיים באיזור התעסוקה, אשר מוגדרים כיום בייעוד 'תעשייה'. מימוש התוכנית מחייב הפקעות ותהליכי תיאום והנחיה של יזמים פרטיים".
למרות הבשורה הטובה, התושבים הופתעו לגלות כי במבנה שהוסבר להם לגביו כי הוא עתיד להיות מפונה, החלו לאחרונה בעבודות בנייה, וככל הנראה התוכנית היא להוסיף לו עוד קומה. "מתברר שבעוד שיד אחת מקדמת מרחבים ירוקים לטובת הציבור, יד שנייה מאשרת עוד ועוד תוספות בנייה למתחם שגם כיום הוא חריג בנוף ‑ מפלצת ברזל מכוערת שמסתירה את הנוף מהחורשה, חוסמת את האוויר, מייצרת רעש ומדיפה ניחוחות של בשר רקוב חדשות לבקרים", אומר ג'רג'י המאוכזב. "זה פרויקט ה'הולילנד' של חולון. בונים מבנה שיסתיר עוד יותר את הנוף ויהפוך את פינוי המתחם לקשה ויקר יותר".
"זה פרויקט ה'הולילנד' של חולון. בונים מבנה שיסתיר עוד יותר את הנוף ויהפוך את פינוי המתחם לקשה ויקר יותר"
מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תוכנית השדרה הירוקה, שאושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, היא תוכנית אב, אין לה תוקף סטטוטורי והיא אינה יכולה לבטל זכויות קיימות. התוכנית מתווה את חזון העירייה למתחם ואת כוונת העירייה לפיתוח האיזור בטווח הארוך. מימוש התוכנית במלואה תלוי בהכנת תוכניות על ידי היזמים הפרטיים שגובלים בה והיא תיעשה בשיתוף פעולה עמם. העירייה מחויבת לפיתוח השטחים הירוקים שבבעלותה ומקווה כי פיתוח זה יזרז את הכנת התוכניות הגובלות על ידי היזמים הפרטיים (כאשר זה יקרה, מגרשים אלה יפותחו לאור החזון שהותווה בתוכנית).
מטבע הדברים, תהליכים מעין אלה אורכים זמן, ובטווח הקרוב ובטווח הביניים, העירייה אינה יכולה למנוע מיזמים לנצל את זכויותיהם, כל עוד הדבר נעשה בהתאם לחוק. המתחם הוא מגרש בבעלות פרטית ואין העירייה יכולה לפנות אותו, אלא לעודד לפתחו באופן שתואם את החזון לאיזור. העירייה פועלת ככל יכולתה על מנת לקדם את מימוש החזון שהותווה לטובת תושבי האיזור והעיר".