שוב נאלצים דיירי שכונת ותיקים בחולון להגיש ערר והתנגדויות לבנייה לגובה בסביבתם. הדיירים לא אומרים נואש, ופעם אחרי פעם נאלצים להתמודד עם קבלנים שונים שמגישים בקשות לבנות בניינים גבוהים בשכונה שבה כמעט כל הבניינים נמוכים.
1 צפייה בגלריה
המבנה, השבוע
המבנה, השבוע
המבנה, השבוע
(צילום פרטי)
קראו גם:
הפעם, כך טוענים הדיירים, הם ניצבים מול קבלן שמצליח לגייס את העירייה לטובתו, פשוט בגלל הייחוס. "בעל השטח הוא לא אחר מסגן ראש עיריית חולון, חיים סברלו המשמש גם כיו"ר סיעת ש"ס בעיר", טוענים הדיירים, "והחברה הבונה בבעלות ילדיו, איך אפשר להילחם בזה? הוא אמנם אומר שלא נכח בדיונים בוועדה המקומית על השטח, אבל בסופו של יום הם מבצעים מהלכים שכל קבלן אחר מזמן היה חוטף עליהם צו לעצירת העבודה".
השטח המדובר ממוקם ברחוב עמל 28 בשכונה והוא בבעלות סגן ראש העירייה. לטענת התושבים, בימים אלו ילדיו של סברלו בונים בו בניין חדש, אך לדברי הדיירים הבנייה נעשית בניגוד להחלטת ועדת ערר. במכתב ששיגר עורך דין מטעם השכנים לעיריית חולון, נטען כי כבר בינואר 2020 ועדת ערר ביטלה את היתר הבנייה שניתן עבור השטח וקבעה כי ניתן להקים בו בניין בן שלוש קומות בלבד, אך מאז ועד היום לא אושרה בקשת היתר מתוקנת.
כשהדיירים הבינו שהבנייה נמשכת, הם פנו לוועדת ערר, לה השיבה העירייה כי היא מכבדת את החלטה ומאשרת בניית מבנה בגובה שלוש קומות בלבד, אך לטענת הדיירים, הם גילו כי בפועל העירייה אישרה לבנות יותר משלוש קומות, "הנכם בוחרים, משיקולים שלכם, שלא לאכוף את הבנייה המתמשכת חרף הודעות מרשיי כי הבנייה מתמשכת ללא כל היתר", לשון המכתב.
"החשש הגדול שלנו זה שזה יהיה מאוחר מדי, כי ברגע שבונים לא תמיד ממהרים להרוס", אומרים השכנים.
עוד הוסיפו השכנים כי הם אינם מאמינים "שקבלן אחר היה מצליח להתקדם בכזאת מהירות כשאין לו אפילו היתר בנייה, וזה בהחלט אומר דרשני".
מחיים סברלו לא נמסרה תגובה למרות פניות חוזרות ונשנות.
מעיריית חולון נמסר: "למיטב ידיעתנו לא מתבצעת בניה של חדרים על הגג ובכל מקרה הנושא ייבדק שוב על ידי הפיקוח על הבנייה".